Nemohou tam tím pádem ani zastavit a jsou tak zcela odříznutí od zásobování. Novinka rozzlobila Petra Chadima. Svůj nový dům ve čtvrti Jejkov má uzpůsobený pro dvě provozovny.
„Předtím tam nebyla žádná čára. Jde jen o zásobování. Mohla tam být přerušovaná žlutá čára. Zásobování z Hlavovy ulice je nesmysl,“ řekl.
Domy ve východní části Jejkova tvoří jakýsi podlouhlý ostrůvek. Je ohraničený ulicemi Hlavova a Smila Osovského. V druhé z nich stálo pár nízkých opuštěných domků. Dnes zůstal už jen jediný. „Byly tam zbory. Nechali tam soukromníky investovat. A teď ten zákaz zastavení. Co se v Třebíči děje, to je hnus,“ láteřil podnikatel Petr Chadim. V ulici Smila Osovského zbořil před pár lety nevzhledný přízemní barák a postavil patrový dům. Dole měl nájemník donedávna kavárnu, v patře si jeho manželka otevřela kadeřnictví.
Auta si tam stála
Ve frekventované ulici byla často k vidění parkující auta, do kterých evidentně nikdo nic nenakládal. Při jejich objíždění měli problémy zejména řidiči autobusů. Na odbor dopravy městského úřadu proto přicházely opakovaně připomínky od autodopravců. Podle vedoucí odboru Ivany Cahové ohrožovaly stojící vozy řidičům výhled i na nedaleký přechod. Doprava se tak brzdila a stávala nebezpečnou zbytečně tam, kde nemusela.
Dopravní značení v podobě žluté čáry, které se na Jejkově zcela nečekaně objevilo, překvapilo paní Eva Ostrou. Kousek od Novodvorského mostu provozuje 17 let bazar.
„Jsme z toho rozčarovaní. Zákazníci si stěžují, že nemají kde zastavit,“ posteskla si. Lidé si prý do bazaru jezdí kupovat také televizory, lustry a nábytek. U obrubníku zastaví jen proto, aby si věc naložili. Zavedení zákazu zastavení v ulici s nimi nikdo nekonzultoval. „S městem jsem měla vždy dobré zkušenosti, až do letoška,,“ zlobila se Eva Ostrá.
Starosta Ivo Uher se nebrání případnému jednání s jejkovskými podnikateli. „Řešení můžeme hledat. Otázkou je, jestli bude dosažitelné,“ řekl Uher. Na mysli měl dopravní předpisy a parametry ulice.
Podnikatelům by se tam líbila značka V12d Zákaz stání, žlutá přerušovaná čára. Do ulice Smila Osovského ji ovšem nejde umístit, jedná se o nebezpečný úsek. Pokud tam zastaví auto, například dodávka, řidič při jejím předjíždění nemusí v mírné zatáčce vidět do protisměru. Padl také návrh vyčlenit jako výhradně zásobovací místo první z řady v Hlavově ulici.
Podnikatelé z konce ulice Smila Osovského už dříve žádali o parkovací výjimku na nábřeží k Lísčí. Neuspěli. Město jim prý řeklo, že si mají koupit kartu a stát na označených místech v Hlavově ulici. Ta však nemusí být vždy volná. Předplacených parkovacích karet je totiž vydaných v Třebíči víc než míst v ulicích. Využívat mohou parkoviště ve vnitrobloku zimního stadionu. Jak ale odtud dopraví náklad? Přemýšlí třeba o kárce nebo o tom, že zastaví s autem u chodníku na Smila Osovského a vystrčí výstražný trojúhelník.