„Zasedání Akreditační komise probíhalo od pondělí do středy. Ve čtvrtek jsme se dozvěděli, že je akreditace schválená," pochlubil se prorektor pro studium Viktor Velek.

Podle rektora Marka Matějka to především znamená potvrzení kvality. „Tím máme jistotu, že výuka je kvalitní. A že učitelé, kteří budou učit, jsou kompetentní a schopní zajistit kvalitní výuku a navazující činnosti," prohlásil.

Přestože získání akreditace stálo velké úsilí, kladná odpověď od komise znamená jednoznačně začátek nové éry. Školu tak ani s končícím červnem žádné prázdniny nečekají. „Teď je úkolem číslo jedna najít a oslovit potenciální studenty prvního ročníku. Většina studentů si samozřejmě dala přihlášku již v únoru. My se teď musíme zaměřit na ty, kteří to z různých důvodů neudělali," popsal situaci Velek.

Vedení vysoké školy ví, že sehnat nové studenty nebude za tak krátkou dobu vůbec snadné. Kvantita v podobě stovek studentů ovšem není pro školu cílem. Podle rektora Matějka jde primárně o to, aby školu opouštěli po třech letech studia absolventi uplatnitelní na trhu práce. „Naší prioritou je zajistit kvalitní vzdělání. Méně studentů může být pro ně samotné výhodou. Získají větší prostor pro seberealizaci v seminářích, dostanou se daleko častěji ke slovu, mají větší pravděpodobnost absolvovat část studia či praxi v zahraničí, protože na velkých vysokých školách se o jedno místo uchází mnohdy více studentů najednou," popsal.

Důležitost oboru vidí vedení školy také v jeho zakotvení v regionu. „V rámci přípravy akreditace jsme získali pro participaci na studiu několik partnerů, firmy, instituce a občanská sdružení z okolí Třebíče s tím, že u nich budeme moci realizovat část výuky či praxi. V ideálním případě tam absolventi pak najdou pracovní místo," řekl Viktor Velek.

Spolu s úkolem získat studenty a rozjet první semestr výuky musí škola sledovat i dlouhodobější cíle, aby se nedostala do stejných problémů jako v minulosti. „Budeme muset motivovat pedagogy k tomu, aby pokračovali ve své publikační, výzkumné či tvůrčí činnosti. Abychom až přijde další zúčtovací období mohli říct: ti lidé na sobě pracovali, dále se odborně vyvíjeli a tudíž splňují kritéria pro další působení na škole. Budeme pokračovat i ve vyhledávání odborníků pocházejících z Vysočiny a nabídneme jim spolupráci. Optimálně v řadách kmenových pracovníků školy, ale přínosem bude i externí výuka, vedení bakalářských prací, zformulování oponentských posudků či přispívání do školního odborného časopisu nebo účast na konferencích," doplnil prorektor Viktor Velek.