VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Změny na průtahu Třebíčí se nekonají. Nelíbí se policistům

Třebíč – Město navrhlo úpravy pro zvýšení propustnosti průtahu městem na silnici I/23. Ty se ale zastavily na připomínkách policistů. Proto k úpravám na průtahu městem přes prázdniny nejspíš nedojde.

21.7.2012 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Potíž je v organizaci dopravy na vozovkách přiléhajících na silnici I/23, jak uvedla vedoucí oddělení komunikace z Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. Sdílnější byl dopravní inženýr Pavel Roudenský z Dopravního inspektorátu Třebíč.

Podle něj nemohou policisté akceptovat, že by se úpravami zrušilo odbočení do některých ulic. Ve směru na Brno by byl na Bráfově třídě nově zákaz odbočení vlevo do Sirotčí ulice a také zákaz odbočení vlevo do Jungmannovy ulice.

„Objížďka by ani tak nevadila. Problém je, že do ulice Sirotčí by se z ulice Bedřicha Václavka špatně odbočovalo kvůli nešikovně situovanému nároží," vysvětlil Roudenský. Podle mínění vedoucího odboru dopravy třebíčské radnice Aleše Kratiny by úprava vjezdu do spodní části Sirotčí ulice nebyla až tak náročná.

Sirotčí ulice, kde je mimo jiné i sídlo Policie ČR, je dosud jednosměrnou ulicí. Projíždí jí spousta lidí, aby zde „vyložili" mládež do školy nebo naopak ji vyzvedli ze škol a centrální jídelny.

Studii prý upraví do měsíce

Jak Roudenský upozornil, nelze vjezd do ulic řešit teprve poté, co se vyřeší průtah městem.

Aleš Kratina z třebíčské radnice zmínil, že město už nechalo studii úprav průtahu aktualizovat. „Upravená studie by měla být hotova do měsíce. Pak bude návrh znovu předložen policii i dopravní komisi města. Teprve pak poputuje na Ředitelství silnic a dálnic," nastínil Kratina.
Podle městem navržených úprav by měly od křižovatky autobusového nádraží až po křižovatku s Nádražní ulicí vést dva průběžné přímé jízdní pruhy vpravo, čímž by se doprava v pravém jízdním pruhu rozvrstvila.

Podle názoru Pavla Roudenského jde o polovičaté řešení, jelikož nenavrhuje jeden průběžný pruh vedoucí přes celou Třebíč a neřeší zkapacitnění průtahu v opačném směru na Jihlavu, který prý osobně považuje za problematičtější.

Faktem je, že město zvolilo podle Kratiny minimalistickou verzi, která by nebyla příliš finančně náročná, tudíž by byla pro ŘSD snáze realizovatelná.

Průjezd městem brzdí i semafory

Rychlejší průjezd městem brzdí i velká soustava semaforů u přechodů pro chodce na průtahu. Na řadě z nich svítí zelený signál pro chodce vždy pět až sedm vteřin.

„Myslím si, že ještě nejsem tak stará, že bych šla přes přechod nějak pomalu. Ale i když chvátám, tak za dobu, co svítí zelená, se prostě ta široká silnice nedá stihnout přejít," tvrdila Anna Litterbachová z Třebíče, kterou zajímalo, zda město může situaci chodcům pomoci vyřešit.

Nad tím, zda by šlo tyto časy pro chodce prodloužit, se zamýšlel zástupce brněnské firmy Patriot, která je autorem dopravního řešení v Třebíči a seřízení semaforů má na starosti. „Problémy s tím mají všechna města. Minimální doba signálu „Volno" pro chodce je podle normy 5 sekund. Chodec tedy může do vozovky vstoupit i v poslední vteřině, kdy na semaforu pro chodce svítí zelená a řidiči jsou povinni mu bezpečný přechod silnice umožnit, byť na jejich semaforu pro řidiče už svítí zelená. Narážím tím na neukázněnost řidičů, kteří se často chovají k chodcům velmi bezohledně," přemítal zástupce zmíněné brněnské firmy, jméno si zveřejnit nepřál.

Podle něj jde v Třebíči o velmi specifický problém, protože na soustavě semaforů pro chodce na hlavním průtahu městem nelze časy pro chodce více prodlužovat. Kvůli tomu, aby se na průtahu netvořily dlouhé kolony aut, které by centrum ucpaly.

Stejný názor zastává i Pavel Roudenský z třebíčského dopravního inspektorátu. „Ty časy jsou tam hodně „našponované" a vše tam na sekundu navazuje," řekl Deníku.

Svoje zkušenosti zástupce brněnské firmy Patriot okomentoval slovy: „Jsou jen dvě města na Moravě a Vysočině, která jsou na tom z hlediska průjezdnosti centra absolutně nejhůř – a to je Třebíč a Opava." K tomu jedním dechem dodal: „To nevyřešíte jinak, jedině obchvatem! Třebíč leží na dvou kopcích a přesun dopravy je tím složitý. Navíc tam máte jednopruhový tranzit přes město bez omezení tonáže."

Autor: Eva Bártíková

21.7.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Josef Mladý

Lídr TOP 09 na Vysočině se obává ztráty demokracie

Volby na Vysočině.
AKTUALIZUJEME
46

ONLINE: Volby skončily. ANO vítězí i na Vysočině

ČSSD Vysočinu neudržela, ANO slaví vítězství

Vysočina – Vysočina už není oranžová. Zmodrala a ovládlo ji podobně jako jiné kraje hnutí ANO. Hlas hnutí ANO dalo 28,63 procent vysočinských voličů. Pro ANO jde o výrazné zlepšení oproti minulým volbám v roce 2013, kdy pro tuto stranu v kraji hlasovalo 15,89 procent voličů.

Reakce ODS: Otázka je, kam bude republika směřovat

Vysočina - S potěšení sledoval v Modrém domě v Jihlavě výsledky voleb do Poslanecké sněmovny volební štáb Občanské demokratické strany.

Krajský úřad dohlížel na klidné volby

Vysočina – Pracovníci Krajského úřadu Kraje Vysočina, kteří tradičně na volby na Vysočině dohlíželi, se během hlasování nesetkali s žádným závažným problémem nebo nedostatkem.

Voliči přicházeli odevzdat hlas i v posledních chvílích

Stařeč - Zájem voličů je patrný i ve Starči na Třebíčsku. Účast přesahuje 60 procent.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení