V České republice je region dostatečně známý, láká především na památky a přírodu. V loňském roce ubytovatelé pocítili pokles zájmu. Důvodem bylo špatné počasí. Podle Čiháka na Vysočinu jezdí také zahraniční turisté, je jich ale menšina. Kraj ale začali objevovat například Španělé, Finové, Švédové nebo Dánové. "To nás potěšilo," uvedl dnes v sobotu 15. ledna Čihák.

Otázkou podle něj ale je, zda má smysl investovat větší množství finančního prostředků do propagace kraje v zahraničí. "Hlavní váhu budeme nadále klást na turisty z České republiky a okolních zemí jako je Polsko a Slovensko," uvedl Čihák. Společně s dalšími kraji pak Vysočina zdůrazní své nejzajímavější lokality. "S ostatními kraji si nebudeme konkurovat," uvedl Čihák.

Vysočina Tourism každoročně propaguje kraj řadou materiálů. Jeden z nich byl oceněn i na veletrhu Regiontour. Porotu zaujal produkt Cesty za poznáním, kulturou, sportem a odpočinkem. Publikace zahrnuje přehled hlavní ubytovacích kapacit v regionu. Každé z míst doplňuje základní popis jeho atraktivity pro turisty.