Při tvoření grafického návrhu oslovili firmu Paintskillers, která má s přebarvením výročních strojů v českém letectvu bohaté zkušenosti. „Vyhrála varianta, která svým nástřikem zobrazuje všechny kamufláže použité během dlouholeté služby tohoto vrtulníku,“ sdělila mluvčí základny Jindřiška Budiková.

Novou kamufláž dostal vrtulníku Mi-171 Š trupového čísla 9868. „Lakování vrtulníku bylo časově velmi náročné. Maskovaný povrch se skládá celkem z dvanácti odstínů a jednotlivé typy maskování jsou odděleny takzvanou loupající se barvou,“ vysvětlil vedoucí laboratoře zvláštních procesů LOM Praha Jiří Vrba.

Příprava vykládky z letadla.
FOTO: Vojáci v Náměšti nad Oslavou už dostali první díly amerických vrtulníků

Ocasní část vrtulníku má barvy jako na počátku služby v tehdejším Československu. „Následuje kamufláž vrtulníků řady Mi-8 po generálních opravách v Maďarsku. Ve střední části trupu stroje je pak původní zbarvení typu Mi-17 a kabina pilotů nese současnou kamufláž řady Mi-171Š,“ popsala Budiková.

• Jedná se o střední víceúčelový dvoumotorový vrtulník klasického uspořádání s pětilistým nosným a třílistým vyrovnávacím rotorem Mil Mi-8 (kódové označení NATO HIP)
• Disponuje vynikajícím navigačním a informační systémem, který umožňuje bezpečnou přepravu i za velmi nepříznivých povětrnostních podmínek jak ve dne, tak v noci.
• Drak vrtulníku je klasické konstrukce ze slitin lehkých kovů.
• Základní sériově vyráběná víceúčelová dopravní verze pojme až 24 osob, 4000 kg nákladu, případně 12 raněných.
• Mi-8S je speciálně upravený salonní vrtulník pro přepravu významných osobností.
• Mi-8 je vybaven méně výkonnými motory TV2-117 a vyrovnávacím ocasním rotorem na pravé straně.
• Mi-17 je exportní označení vrtulníku Mi-8MT, který je již vybaven výkonnějšími motory TV3-117 a z důvodu větší účinnosti je vyrovnávací ocasní rotor na levé straně, na vstupech vzduchu do motorů je instalováno protiprachové zařízení PZU.
• Mi-171Š je variantou vrtulníku Mi-17, vyráběnou civilním závodem v Ulan-Ude, je vybaven dveřmi přepravního prostoru i na pravé straně, některé vrtulníky mají i sklopnou nájezdovou rampu.
Zdroj: 22. základna vrtulníkového letectva