Výluka v úseku Rapotice – Střelice začne 30. dubna a potrvá do 14. prosince. Všechny rychlíky a spěšné vlaky nahradí autobusy už v úseku Náměšť nad Oslavou – Brno. Vlaky R 624/R 654 a R 655/R 625 budou nahrazeny autobusy v úseku Brno – Jihlava.

Důvodem dlouhé výluky je oprava a modernizace trati, souvisí s pokračující elektrizací trati z Brna do Zastávky u Brna. „V loňském roce byla se stavbou spojená jen krátkodobá omezení, letos už bude potřeba v nepřetržité výluce provést práce na železničním svršku a nástupištích, doplnit trakční vedení a spustit nové sdělovací a zabezpečovací zařízení,“ vysvětlil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Práce za více než tři miliardy korun mají být hotové do konce toku. „Pravidelný provoz se na tuto část trati vrátí v prosinci, s novým jízdním řádem,“ potvrdil mluvčí.

Druhá kolej do Zastávky

Součástí stavby je vybudování druhé traťové koleje až do Zastávky u Brna. Opraví i zastávky v Omicích a Rosicích u Brna a vybudují novou v Tetčicích s nástupišti zakončenými u stávajícího železničního přejezdu. „Stanice Zastávka u Brna pak bude mít po přestavbě tři nástupiště propojená novým podchodem, včetně bezbariérových přístupů pomocí výtahů,“ doplnil Gavenda.

Moderní zabezpečovací zařízení a rekonstrukce osmi přejezdů má zvýšit bezpečnost na trati. Druhá kolej zvýší její kapacitu a mezi Brnem a Zastávkou budou moci jezdit elektrické příměstské vlaky. „Vedle většího pohodlí zde cestování také zrychlí, po spuštění systému ETCS stoupne traťová rychlost na 120 km/h,“ dodal mluvčí.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Po bazénu zůstala jen díra. Do koupaliště na Polance v Třebíči se zakously bagry

Plaveckým areálem se pohybují bagry, které již zlikvidovaly padesátimetrový i dětský bazén. Zbyly po nich jen velké díry. | Video: Deník/Milan Krčmář