První etapa revitalizace trati měla přitom původně skončit již 8. prosince. Před měsícem Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) posunula termín dokončení až na 22. prosince. Druhá etapa pak měla začít v polovině února. Mezitím měly vlaky na Náměšť jezdit. SŽDC však přestávku mezi etapami nakonec zrušilo úplně.

„Můžeme potvrdit, že se posouvá termín ukončení první etapy v úseku Třebíč Náměšť nad Oslavou, a to na 17. února 2017. Bezprostředně pak naváže druhá etapa v úseku Náměšť nad Oslavou Zastávka u Brna, kde předpokládáme ukončení stavby k poslednímu červnu 2017. Pro cestující to bohužel znamená prodloužení náhradní autobusové dopravy," informovala mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Letošní nekonečné prodlužování nejen dopravních staveb na Třebíčsku tak pokračuje i na železnici. „Důvodem prodloužení stavby bylo nepředvídatelné samovolné uvolnění skalních masivů vyžadující sanaci svahů. Další příčinou je pak časová koordinace stavebních postupů generálního zhotovitele stavby na pozemních objektech," popsala mluvčí Šubová.

Další práce

Užít si nerušenou cestu vlakem směrem Brno bez výluk tak budou moci cestující nejdříve 1. července 2017. Nebude to však nadlouho. Na rok 2018 je totiž připravena další velká investiční akce, kterou bude elektrifikace trati v úseku mezi Brnem a Zastávkou u Brna.

„Poté okamžitě zahájíme přípravné práce na elektrizaci úseků Zastávka u Brna Náměšť nad Oslavou a Třebíč. Výhledově bychom ji chtěli až do Jihlavy," doplnil náměstek ředitele Stavební správy východ (SŽDC) Viktor Vik.

Pokud by mezi Brnem a Třebíčí mohly namísto současných dieselových jezdit elektrické soupravy, zkrátily by se podle dojezdové časy oproti současnosti zhruba na polovinu.

Zrychlení v řádu minut při cestě mezi Třebíčí a Brnem by měly přinést již současné práce na trati.