Koleje u 5. a 6. nástupiště využívají především vlaky jedoucí směrem od Zastávky u Brna (směr na Třebíč) a Moravských Bránic. Rychlíky dojedou až na hlavní nádraží, ovšem na jinou kolej. Vybrané spoje končí od 16. července na vlakovém nástupišti v Brně – Horních Heršpicích. Cestující, kteří míří na brněnské hlavní nádraží, přestupují na vlaky, které jezdí po trati směrem z Břeclavi do Brna.

V pracovní dny většina vlaků tratě 240 (linka S4, trať Brno - Jihlava) ukončí nebo zahájí jízdu ve stanici Brno Horní Heršpice, kde přestoupí do nebo z vlaků tratě 250 (linka S3, směr Břeclav - Brno). V pracovní dny jsou v odpoledních hodinách v úseku Brno – Zastávka u Brna a opačně vybrané vlaky nahrazeny autobusy. V nepracovní dny jedou všechny vlaky v časových polohách dle pravidelného jízdního řádu a začínají nebo končí jízdu ve stanici Brno hlavní nádraží.

Od 1. září bude novou konečnou stanicí prvně uvedených spojů dolní nádraží, odkud bude zajištěna náhradní autobusová doprava do centra města. Příslušná opatření budou platit i pro cestování v opačném směru. Od 1. září tedy výluka potrvá, ale organizačně se změní a České dráhy na to včas upozorní.

Výlukový jízdní řád od 16. 7. do 31. 8. 2018

Rychlíky R11 (Brno – Jihlava – České Budějovice – Plzeň) pojedou bez omezení, jen na jinou kolej.
Osobní vlaky S4 (Brno – Zastávka u Brna – Náměšť – Třebíč – Jihlava) mimo špičku, tedy v nepracovní dny a v brzkých ranních a večerních hodinách a v pracovní dny v brzkých ranních a večerních hodinách pojedou bez omezení, jen na jinou kolej a nástupiště.
Osobní vlaky S4 (Brno – Zastávka u Brna – Náměšť – Třebíč – Jihlava) ve špičce, tedy v pracovní dny pojedou jen do Horních Heršpic, kde bude přestup na vlaky linku S3 (Břeclav – Brno).