Vědci ze Studence chtějí popularizovat svoji práci

Studenec – Představit svoji práci široké veřejnosti chtějí vědci z Ústavu biologie obratlovců Akademie věd ČR ve Studenci. Na nadcházející sobotu připravili opět Den otevřených dveří.

7.11.2014

Den otevřených dveří na detašovaném pracovišti Ústavu biologie Akademie věd ČR ve Studenci.Foto: Deník/ František Vondrák

V jednotlivých programových blocích se návštěvníci budou moci seznámit s vědeckou činností a historií ústavu, prohlédnou si molekulárně-biologické laboratoře a chovy hlodavců, čolků a ptáků. Nachystána bude také výstava Jak se dělá věda, promítání filmů Příběhy zvědavých přírodovědců či naučná stezka Studenecké rybníky. Menší návštěvníci se budou moci zabavit v dětském koutku, kde na ně čeká tvorba origami, omalovánky a hry.

Svoji práci, která má většinou výstup v podobě odborných článků v mezinárodních časopisech, se vědci z Ústavu biologie obratlovců (ÚBO) snaží popularizovat skrze kanál Youtube. „Jedná se o dva až tři minutové videoklipy, které přibližují hlavní výsledky vybraných publikací stručně, jasně a, jak doufáme, také atraktivně. jednotliví vědečtí pracovníci vysvětlují hlavní myšlenku a motivaci dané práce, stejně jako její prospěšnost pro společnost a navazující výzkum," popsala Anna Bryjová z ÚBO ve Studenci.

Všechna tato videa jsou opatřena anglickými titulky a volně přístupná ke shlédnutí na kanále Youtube. K vyhledávání je nejvhodnější použít klíčová slova „živá věda". V budoucnu by videa měla být přístupná i z webových stránek www.ivb.cz.

Autor: František Vondrák

7.11.2014 VSTUP DO DISKUSE

Autobus MAD Třebíč.

Město ustoupilo, na platy řidičů peníze dá

Místo vraždy ulice Slavíčkova u křižovatky se Sokolovskou ulicí.
AKTUALIZOVÁNO

V Jihlavě došlo k vraždě. Po pachateli policie intenzivně pátrá

Průmyslová škola v Třebíči má sedm nových učeben

Třebíč – Téměř půl roku trvala rekonstrukce části budovy A Střední průmyslové školy Třebíč.

Muž ležel opilý na chodníku jen v riflích a tričku

Jemnice – Nedostatečně oblečeného muže ležícího na chodníku objevili policisté ve čtvrtek před devátou hodinou večer v ulici Lesného v Jemnici.

Pojištění dětí? Jde o nadstandard, důležitější je pojištění rodičů

Odpověď na otázku, zda se může vyplatit pojištění dítěte, dávají podle finančního poradce společnosti Partners Václava Valáška příklady z praxe. Dětské pojištění dává smysl především za podmínky pojištění vážných zdravotních komplikací, jako jsou trvalé následky úrazu nebo diagnóza závažného onemocnění.

S lednem startuje nominace do Zlaté jeřabiny a Skutku roku

Vysočina – Od Nového roku bude mít opět veřejnost měsíc na to, nominovat vysočinskou aktivitu či skutek z právě uplynulého roku do dalšího ročníku anket Zlatá jeřabina a Skutek roku. Ty pořádá Kraj Vysočina.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.