V místě rekonstrukce, kde mimo jiné konečně vznikne kýžená protihluková stěna, by měla být doprava sice zachována, ale za cenu omezení provozu. „A tak máme trochu obavy, že pokud se budou v místě tvořit kolony, tak řidiči zvolí průjezd městem,“ podotkl starosta Velkého Meziříčí František Bradáč.

Zároveň však odmítá, že by technici měli přes Velké Meziříčí záměrně vytvořit objízdnou trasu.

Pokud by dělníci na dálnici začali pracovat zjara, hotovo bude nejspíš začátkem podzimu. „Zatím to nemohu zcela potvrdit, ale vypadá to, že práce potrvají asi půl roku,“ konstatoval starosta Bradáč.

Stavba jeden a půl kilometru dlouhé protihlukové stěny za pětašedesát milionů korun, jejímž investorem je ředitelství silnic a dálnic, bude zahájena hned, jak to počasí a hlavně teploty dovolí. Stěna se tak stane již druhou ruchovou bariérou z frekventované dálnice nad Meziříčím. „První stěna je postavena z druhé strany východním směrem, lidé žijící v okolí si snížení hlučnosti pochvalují,“ dodal starosta.

Druhá protihluková stěna se bude stavět mezi 145,53. a 146,9. kilometrem. Kromě ní se například upraví také dálniční sjezd Velké Meziříčí - východ.

Lidem ve městě snad svítá naděje na klidnější přecházení vozovky. Rozmělnit dopravu by totiž mohla nová silnice vedoucí paralelně s tou, která protíná město. Hotova je projektová dokumentace a probíhá územní řízení. Letos je ale na stavbu této komunikace ještě příliš brzy. Radní musí nejdřív na stavbu sehnat peníze, počítají s příspěvkem od státu.