SOUČASNÝ PLATNÝ ÚZEMNÍ PLÁN MĚSTA

„Chceme mít v územním plánu trasu, která již nebude zpochybňována, která se bude v průběhu času posouvat k investiční přípravě tak, aby v průběhu deseti patnácti let došlo k zahájení výstavby,“ tvrdil vedoucí odboru dopravy třebíčské radnice Aleš Kratina.

„Obchvat za patnáct let? Ať se jdou vycpat! Za tu dobu se tu už řidiči vzájemně pozabíjí, protože ty zácpy na semaforech dokáží každého pořádně namíchnout. A pak, tolik semaforů za sebou co v Třebíči, to mají málokde,“ svěřil svůj názor pětašedesátiletý důchodce Jaroslav z Třebíče.

Podle vedoucího odboru dopravy se město s Ředitelstvím silnic a dálnic domluvilo, že co se týká jihovýchodní části města, zvažuje dvě varianty vedení silnice, aby stávající trasa přes průmyslovou čtvrť byla odkloněna buď přes ulici Průmyslovou nebo nad hranou Lorenzova údolí.

Co se týká jihozápadního obchvatu, který by měl vést přes Libušino údolí, ten je vytipovaný již delší dobu.

„Nad hranou Koželužského potoka, nad bývalou továrnou BOPO, jsou problémy s rozvojovými plochami. To znamená, uvažuje se tam o nějaké výstavbě,“ naznačil Kratina.

Jde o pozemky v Borovině v blízkosti vodojemu a zahrádkářské kolonie Přemysl poblíž zámečku.

„Pozemky tam má soukromý majitel. Co se týče obchvatu, situace by se s ním musela řešit,“ řekla z oddělení Úřadu územního plánování Dagmar Moláková.

Místo vedle domků bude i na obchvat

Majitelem oněch diskutovaných pozemků je jednatel společnosti TTS Richard Horký, který skutečnost Deníku telefonicky potvrdil.

„Proběhla tam změna územního plánu, už je tomu dva tři roky. Je tam část území pro výstavbu bytů, bytových domů a rodinných domků a část území je rezervní plocha určená pro potenciální variantu obchvatu. Nebylo by to tedy v kolizi s územním plánem,“ objasnil Richard Horký s tím, že případný prodej některých pozemků vždy záleží na domluvě.

Současnou prioritou Richarda Horkého je prý realizovat přestavbu v areálu bývalé borovinské továrny, teprve výhledově v dalších pěti či deseti letech by se dalo hovořit o další výstavbě.

Město zatím ani nemůže jednoznačně potvrdit zda by v případě jihozápadního obchvatu vedla trasa údolím Terovského potoka či nikoliv. „Chceme udělat aktualizaci technické studie jihozápadního obchvatu a přinutit ŘSD k tomu, aby konalo a řeklo, jak to tam vychází,“ dumal Kratina.

Jednoznačný názor na situaci má místostarosta Pavel Pacal: „Chceme jít po té trase, která bude mít největší šanci na realizaci.“

Která z tras má podle něj největší šanci, to už ale neřekl.