Galerii návrhů si prohlédněte v článku: Autobusy v patře a pod nimi parkoviště

Nový návrh studie, zpracovaný třebíčskou firmou Dis projekt, předložil zastupitelům Pavel Janata. O jejím projednání na výboru pro revitalizaci centra města řekl: „Zamlouvá se nám lépe než to, co jsme viděli od sdružení Metropolis. Zejména z toho důvodu, že nám to připadá realizačně zásadním způsobem schůdnější.“ Podle architekta Milana Grygara z Dis projektu je potřebný rozbor vazbových vztahů autobusové i železniční dopravy, což je nad možnosti zpracovatele studie, neboť vyžaduje rozsáhlý průzkum mezi cestujícími a přístup ke statistikám dopravců.


Tuto situaci už město řeší a zadalo firmě KPM Consult zpracovat optimalizaci městské autobusové dopravy. Proto jsou také v současnosti v ulicích města a na zastávkách MHD k vidění studenti, zaznamenávající počty cestujících. „Teď jsme firmě zadali dodatečné požadavky na zjišťování, zda lze na Karlově náměstí omezit dopravu MHD, případně vyloučit, aby toto náměstí bylo centrálním bodem MHD,“ vysvětlil starosta Třebíče Ivo Uher.


Výsledky průzkumu budou známy na přelomu července a srpna. Červnovým hlasováním zastupitelé dali najevo, že by se měla rada města situací kolem dopravy a nádraží konečně zabývat. „Dnes jsme měli zasedání rady města, ale nezabývali jsme se tím. Na to byla příliš krátká doba,“ sdělil včera Uher a zmínil další krok: „Bude třeba zformulovat přesně požadavky města ohledně řešení dopravy i nádraží. Vytvoříme proto pracovní skupinu. Ta zohlední i výsledky průzkumu firmy KPM Consult.“ Dočkáme–li se vůbec nového nádraží, kdy a za kolik, se stále neví.