Nový market má vypadat mnohem moderněji, než ten stávající. Bude jednopatrový. „Vzdušný a velkoryse pojatý vnitřní prostor s dostatkem denního světla zajistí prosklená část fasády. K příjemnějšímu nakupování dále napomohou širší uličky, pokladny s velkou odkládací plochou, nebo dřevěné prvky sjednocené v dekoru světlého dubu či použité barvy,“ informoval Lidl.

K dispozici bude také pohotovostní toaleta s místem pro přebalování dětí. Součástí prodejny bude pekárna, v nabídce mají převažovat čerstvé potraviny.

Širší parkovací místa

„Konceptem chceme dostát nárokům, které se za poslední roky výrazně změnily. Přineseme zákazníkům komfortnější nakupování od začátku do konce. Neméně důležití jsou pro nás ale naši zaměstnanci, kterým tento stavební koncept přinese kromě lepšího uspořádání skladových ploch i velkorysé zázemí s optimálními odpočinkovými prostory,” okomentovala výstavbu mluvčí společnosti Lidl Zuzana Holá.

Parkoviště bude mít parkovací místa o šířce 2,70 metru, to je o 20 centimetrů více než je standard. Vyčleněna budou i stání pro rodiny s dětmi. Pro ně budou k dispozici speciální vozíky pro upevnění autosedačky či dětské nákupní vozíky.

Lidl uvádí, že objekt marketu využije odpadní teplo z chlazení a například uvnitř prodejny i na parkovišti se bude svítit úsporným LED osvětlením.

Kvůli novému obchodu bude nutné udělat odbočovací pruh ze stávající silnice v Brněnské ulici. „Investor si zatím ještě nepožádal o povolení, předpokládám, že se to zbuduje někdy v říjnu, listopadu, podle mého soudu postačí částečné dopravní omezení na semafory,“ uvedl vedoucí třebíčského odboru dopravy Aleš Kratina. Podle jeho informací si společnost Lidl nechává v areálu nového marketu v Brněnské volné kapacity pro další prodejny.

Decathlon a KFC

Čilý stavební ruch panuje taky v nákupní zóně Stop Shop u výpadovky na Jaroměřice, kde už se tyčí železobetonové skelety budoucích obchodů. „Co vím, tak Decathlon i KFC chtějí otevřít do Vánoc. Teď se tam staví kruhový objezd v parkovišti, stačí přerovnat dlažbu, není to nic složitého a myslím, že to nepotrvá dlouho,“ doplnil Kratina.

Zdůraznil, že je jasné, že doprava v lokalitě Stop Shopu a přilehlé světelné křižovatky u Albertu zhoustne ještě víc než dosud. A tomu se právě světelná křižovatka, jejíž kapacita má své hranice, bude muset přizpůsobit. Už nyní se hledá řešení. „Existuje myšlenka, že by bylo dobré vybudovat ve směru od Stříteže k ulici Spojovací samostatný odbočovací pruh,“ naznačil Kratina.