VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V poledne vjedou první auta na obchvat Budějovic

Moravské Budějovice – Řidiči mohou jásat. Dnes v poledne konečně zmizí zátarasy z nového obchvatu Moravských Budějovic a vtrhnou na něj auta. Silniční stavba za celkových 1,3 miliardy korun je novým 6,5 kilometru dlouhým úsekem mezinárodního tahu E59 Jihlava – Znojmo – Vídeň – Maribor.

27.10.2010
SDÍLEJ:

Nový obchvat Moravských Budějovic.Foto: DENÍK/Libor Plíhal

Ve stejný čas úplně vymizí z centra Budějovic – zejména obou náměstí - tranzitní doprava, která bude směřovat do Třebíče. Kamiony a náklaďáky sjedou z nového obchvatu na jemnickou výpadovku, krajskou silnici II/152, pokračovat budou přes kruhový objezd, ulice Fibichovu, K Háji, Havlíčkovu, Pražskou, 1. Máje, Palackého a po Jaroměřické ven z města.


V rámci Vysočiny je nový obchvat Moravských Budějovic ověnčený samými superlativy. „Mostní estakáda s délkou 470 metrů je nejdelší v kraji. Bagry přemístily tolik násypového materiálu, že by známé českobudějovické náměstí zaplnil do výšky 55 metrů a na celkovou plochu silnice by se vešlo čtrnáct těchto náměstí,“ prozradil ředitel stavby Karel Liška z firmy Strabag.


Vozovka má šířku 11,5 metru, šoférům bude sloužit pět mostů, dvě mimoúrovňové a jedna klasická křižovatka. Obchvat odvádí dopravu za Litohoří a na původní trasu se vrací za Lažínkami.


Dvakrát kříží trať, třikrát silnici a jednou říčku Rokytku. Součástí silničního tělesa je 850 metrů dlouhá protihluková bariéra vysoká přes tři metry.


Brzy opraví vedlejší silnice


Na dotaz, zda se budou opravovat vedlejší komunikace, které s obchvatem souvisejí, Liška odpověděl: „Měly by se spravit výtluky na silnici od kruháku do Vranína, dále část silnice spojující Lažínky, Vesce a Častohostice. Příští rok by se měla z krajských peněz kompletně rekonstruovat silnice II/411 směrem na Krnčice až po hranice kraje. V Budějovicích projdou vysprávkami ulice Havlíčkova, Dopravní a Fibichova.“


Na izolace mostů je záruční lhůta 14 let, na nosné konstrukce mostů a asfaltové souvrství deset let, na ostatní prvky tělesa vozovky tři roky. Stavba trvala 29 měsíců, definitivní ukončení se vším všudy je stanoveno na 28. února 2011. Celkově dílo stálo 1,3 miliardy korun, z toho 85 procent hradí fondy EU.

Autor: Hana Jakubcová

27.10.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Na fotografii jsou prvňáčci ze Základní a mateřské školy v Lipníku.

NAŠI PRVŇÁCI: Představujeme žáky ze Základní a mateřské školy v Lipníku

Ilustrační foto.

Skautky pomohou nemocnému chlapečkovi, studenti lidem zasaženým válkou

Poplatek za odpad je i za prázdný byt. Výjimka neprošla

Moravské Budějovice – Vlastníš u nás nemovitost, máš tu trvalý pobyt, plať popelnici, i když v té nemovitosti nebydlíš. Tak by se dalo shrnout pondělní rozhodnutí zastupitelů v Moravských Budějovicích.

Prvňáci mají svá tabla! Představíme školáky ze ZŠ a MŠ v Lipníku

Třebíčsko - Ve středu 13. prosince pokračuje v Třebíčském deníku nový seriál Naši prvňáci. Jeho prostřednictvím představujeme tabla jednotlivých prvních tříd základních škol, a to až do pololetního vysvědčení.

Zpěvník z Horácka a Podhorácka má vrátit lidovou píseň do škol

Třebíč - Vyšel zpěvník z Horácka a Podhorácka. Vydalo jej třebíčské muzeum ve spolupráci a dalšími institucemi.

Učitelé zachránili život chlapci, kterému selhaly životní funkce

Třebíč - Učitelé z třebíčských škol Zdeněk Raus a Vítězslav Svoboda obdrželi významné ocenění za záchranu života.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT