„Bylo by to pro město, které by to muselo zaplatit, příliš drahé. Navíc kilometr odtud zastávka je, myslíme si, že dostačuje,“ uvedl starosta Moravských Budějovic Vlastimil Bařinka. Podle jeho slov by stavba vyšla na víc jak 10 milionů korun. „V současnosti řešíme řadu jiných problémů a havárií, například je potřeba zrekonstruovat bazén v Základní škole Havlíčkova,“ řekl.
O novou vlakovou zastávku ještě před několika lety velmi usilovali v nedalekých Lesůňkách, jež leží rovněž na trati Okříšky - Znojmo. Žádná zastávka ale nebude. „Správa železniční dopravní cesty byla nakloněná myšlence nám ji zbudovat. Ale celé to shodil kraj. Na kraji nám sdělili, že tento druh osobní dopravy pro nás nepodpoří, že podporují autobusy. A kraj je ten, kdo objednává osobní dopravu,“ konstatovala starostka Lesůněk Jana Chrástecká. „Pak jsme v tom už nejednali, protože stanovisko kraje bylo jasné,“ dodala.
Rovněž ve Starči požadovali stavbu nové vlakové zastávky, chtěli ji na trati 240 z Brna do Jihlavy. Pro místní je atraktivnější než trať 241 Okříšky – Znojmo, kde dva kilometry za Starčí současná zastávka už víc jak sto let existuje. „V současnosti nám do toho vlezly jiné starosti, víte, jak to na malé obci chodí. Aktuálně řešíme hlavně kanalizaci. Ale až bude čas, opět tuto věc otevřeme,“ řekl starosta Starče Čestmír Linhart.
Co může být zajímavé pro cestující z Třebíčska, kteří často míří do Brna, je fakt, že na trati 240 z Jihlavy do Brna vzniknou dvě nové zastávky Starý Lískovec a Ostopovice. Podle předpokladu totiž na jaře roku 2020 odstartuje elektrifikace úseku od Zastávky u Brna směrem k Brnu.
„Díky zastávce ve Starém Lískovci, kde bude přímá návaznost na trolejbusy, se zkrátí jízdní doba z našeho regionu do nemocnice v Brně – Bohunicích, vysokoškolského kampusu a směrem k brněnskému výstavišti,“ řekl před časem vedoucí třebíčského odboru dopravy Aleš Kratina.
Poslední úplně novou realizovanou vlakovou zastávkou na Třebíčsku zůstávají Bohušice. Mají ji od roku 2011 na trati z Okříšek do Znojma. Celkově v té době stát vyšlo pořízení bezbariérového nástupiště s přístřeškem a úpravou kolejiště na 4,5 milionu korun. Obec za své pořídila dlážděný chodník.