„Není tam na Masarykově náměstí dopředu žádné varování,“ klel z okénka osobního vozu instruktor jedné z třebíčských autoškol. „Ráno jsme tady jeli s náklaďákem a přívěsem. Objížďka Otmarovou není vhodná, kamiony tudy stěží projedou,“ zlobil se u vjezdu do dlážděné jednosměrky.


Úzká Otmarova ulice s parkujícími auty skutečně není vhodná pro kamiony. Ty tam ale nemají co dělat, při objížďce i bez ní. Sloužit může jen menším zásobovacím náklaďákům.


Dopravní značení k zátarasu a objížďce rozmísťovala firma Signex. Podle Lenky Blažkové se řidiči kamionů, kteří sledují stálé dopravní značení, do Otmarovy ulice vůbec nedostanou. Značky vedou dálkovou dopravu z Masarykova náměstí do Bráfovy třídy. „Nemá cenu učit řidiče, že místo jedné značky je bude upozorňovat deset,“ řekla s trochou nadsázky Blažková.


Nenápadné značky


Skutečnost, že někteří řidiči příliš nekoukají po značkách, se v případě uzavírky ulice Bedřich Václavka jasně ukázala. Týká se to především místních obyvatel s osobními auty. Někteří si zákazu vjezdu umístěného uprostřed vozovky vůbec nevšimli, do Otmarovy ulice neodbočili a brzdili až na poslední chvíli dva metry před značkou. Museli pak couvat. Našlo se i pár takových, kteří se na místě otáčeli.


Odbor dopravy radnice dal pro linkové a dálkové autobusy umístit dvě upozorňující tabule, a to do Sucheniovy a Cyrilometodějské ulice. U MAD musely být odkloněny linky číslo jedna a dvě.


„Je tam monolitická zděná stoka prokládaná betonem. Ve stěně se vytvořila díra o velikosti asi stokrát padesát centimetrů,“ popsal závadu Vladimír Novotný z Vodárenské akciové společnosti.


Práce potrvají nejpozději do neděle 12. července do půlnoci.