Po předchozí domluvě můžete úřad navštívit kdykoli během týdne

„Já jsem spokojený. Musíme to brát tak, jak to je,“ poznamenal návštěvník třebíčského Katastrálního úřadu Jan Košulán. S podobným přístupem mají zkušenosti i na Městském úřadě v Třebíči. „Nemáme téměř žádné stížnosti. Tyto úřední hodiny jsou taková všeobecná zvyklost a lidé to respektují,“ potvrdil mluvčí Ivan Přibík. „O prodlužování hodin neuvažujeme.

Úředníci mají i jiné povinnosti. Například jedou do terénu. Při prodloužení by nestihli dělat další práci,“ dodal. Spokojenost však nepanuje stoprocentně. „Pracuji až do večera, takže mi délka hodin pro veřejnost na úřadech nevyhovuje. Dva dny mi právě kvůli pracovní vytíženosti přijdou nedostatečné. Nějaké rozšíření by určitě uvítali všichni, kdo jsou na tom jako já,“ stěžuje si Pavla Pazderníková. Co dělat v takovém případě?

Úředníci vyjdou vstříc

Pavel Vosátka, vedoucí Odboru životního prostředí Městského úřadu v Třebíči nabízí řešení prověřené praxí: „Úřední hodiny máme sice jen v pondělí a ve středu, ale lidé chodí prakticky celý týden. Problém je, zda zastihnou toho svého úředníka. Ti mají totiž i jiné povinnosti. Nejlepším řešením je domluva předem. Stačí zatelefonovat nebo schůzku dojednat pomocí e-mailu. V takovém případě si úředníci najdou čas i mimo určené hodiny,“ vysvětlil.

Problémy se sháněním podpisů, razítek a formulářů neřeší jen lidé ve městě. V obcích se mnohdy oficiálně úřaduje třeba jen dvě hodiny týdně. Stejně je tomu tak i v Koutech. I tam však záleží na domluvě. „Lidé mě tu určitě zastihnou každý den dopoledne a ve středu odpoledne. Ale pokud je potřeba, vyřešíme problém třeba i v sobotu večer. S panem starostou je zapotřebí se domluvit,“ informovala pracovnice obecního úřadu Marta Cahová.