„Co když jsem podnikatel, své miliony jsem řádně vydělal a zdanil a něco z nich jsem přispěl na sport? Tak si na stadion budu chtít vystrčit ceduli. Jenže radní mi to nepovolí, protože jim třeba já osobně budu smrdět,“ vyjádřil se Petr Sobotka. Jako místní občan sleduje dění ve městě. Jsou prý za tím lidské a politické vztahy na radnici.


Žádné výjimky


„Platí to obecně pro všechny partnery jednotlivých sportů v rámci jednotlivých sportovišť,“ uvedl starosta Ivo Uher.


Sešněrování reklamy se týká nejen zimního stadionu, ale také atletického stadionu TJ Spartak v ulici Manželů Curieových a haly TJ Třebíč ve Fügnerově ulici. Neuniknou ani další sportoviště v majetku města – bazény Laguna a Polanka. Nová regulace platí pro vnitřek i vnějšek budov. O cedulích a transparentech si už nebudou rozhodovat nájemci či provozovatelé, ale radní. Postupovat budou případ od případu – někomu reklamu schválí, někomu třeba ne. Papírová agenda na radnici tak naroste o desítky nových smluv ročně.


„Podivuji se nad tím, že rada města má čas schvalovat každou reklamu. Je hodně důležitějších věcí k řešení,“ řekl Daneš Burket, zastupitel a předseda hokejového klubu SK Horácká Slavia.


Rada města si od zavedení zásad pro vyvěšování plošných reklam slibuje pořádek a přehled. Při kontrole prý městský úřad zjistil, že smlouvy o umístění reklamy jsou často propadlé, jiné tabule zase visí bez smlouvy, další nepřináší žádné peníze. „Nájemci postupují při vyvěšování reklam nejednotně, chaoticky a mnohdy nevysvětlitelně,“ informovala mluvčí radnice Irena Syrová.


Dozor musí být


Nutnost zásahu vysvětlil starosta Uher: „Město má oprávněný zájem dohlížet, jestli hospodaření subjektů probíhá podle nějakých pravidel, nebo nikoliv. Město chce mít ve svých sportovištích určitý pořádek, jestli fungují nějaké smlouvy, nebo je to „šedá“ ekonomika. Je to snaha o určitou kontrolu ze strany města.“ Starosta nevyloučil do budoucna ani regulaci reklamy v kulturních zařízeních.


Regulace se vztahuje na tabule a transparenty, které jsou umístěné na zdech, zábradlích nebo mantinelech sportovišť dlouhodobě. Problém může nastat, když firma zasponzoruje jediný zápas či turnaj. Pokud si bude chtít na pár hodin vystavit svoje logo, bude muset sepsat smlouvu. Jsou i případy, kdy utkání organizuje subjekt z jiného města.


„Ti, co mají reklamu vyvěšenou, mají smlouvy. Jednorázové akce si řeší oddíly samy,“ popsal zavedenou praxi Viktor Jeřábek z TJ Spartak Třebíč. Jednota provozuje atletický stadion.

Hlasujte v anketě v pravo nahoře.

Diskutovat můžete pod článkem.