Tato soutěžní přehlídka se zaměřuje na opatření, která města dělají pro aktivní mobilitu, trávení volného času, kultivaci veřejného prostoru, ochranu životního prostředí nebo zmírnění klimatických změn.

Mezi třebíčskými obyvateli však zavedení cyklistických pruhů a piktogramů nevyvolalo příliš kladnou odezvu. To se ale podle starosty Pavla Pacala dalo očekávat. „Bylo nám jasné, že cykloopatření vzbudí zejména mezi řidiči vášně. Nicméně složitou dopravní situaci a obrovský počet aut si každý z nás uvědomuje. Musíme proto jít naproti zlepšení dopravní situace všemi možnými směry. Jak umožněním bezpečnější jízdy cyklistům a bezpečnější chůze pěším, tak i úpravami parkovacího režimu,“ uvedl Pacal.

Cena Víta Brandy Podle ministra dopravy Martina Kupky se města pohybem chodců a cyklistů musí zabývat. „Je důležité povzbudit zástupce měst, aby vnímali, že dopravě může pomoci i orientace na pěší a cyklistickou dopravu. Soutěže jako Cena Víta Brandy mohou pomoci ke sdílení zkušeností dobré praxe,“ sdělil ministr.

O Ceny Víta Brandy se letos utkalo čtyřiapadesát projektů. Hlavní kategorii letos vyhrála revitalizace Moskevské ulice v Praze. Třebíč se umístila v kategorii zvláštní cena. Soutěž se jmenuje po architektu Vítu Brandovi, který je například autorem lávky na nábřeží Maxipsa Fíka v Kadani. Její porota se skládá z devíti českých i slovenských dopravních odborníků.