VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Svalnatý Dodge Challenger se stal velkou filmovou hvězdou

Třebíč - Dnes se seznámíme s další automobilovou legendou a zároveň i filmovou hvězdou. Jedná se o Dodge Challenger. Výroba jeho první generace začala v roce 1969 a skončila v roce 1974. První ročníky Challengerů patřily k tzv. „muscle cars" (svalnatým vozům).

17.10.2014
SDÍLEJ:

Oranžový Dodge Challenger 1970 jezdí v ulicích Třebíče. Zvuk jeho motoru zvukem nikdo nepřeslechne.Foto: Jan Kotlík

Hollyvoodskou hvězdou se stal Challenger v roce 1971, kdy ztvárnil hlavní roli ve filmu Vanishing Point. Děj je jednoduchý. Téměř sto minut se na obrazovce prohání bílý Challenger se řvoucím motorem a přes několik států USA ho stíhá nespočet policejních vozů. Nic pro intelektuály, ale téměř vše pro vyznavače silných vozů. A protože tento film doslova nedal spát mnoha filmovým producentům, byl v roce 1997 natočen stejnojmenný remake s Viggo Mortensenem v hlavní roli. U nás se vysílal pod názvem Zátaras.

Návrat ke slávě

Smutné období nastalo spolu s druhou generací Challengeru, která vznikla v době naftové krize a vyráběla se v letech 1978 až 1983. Z muscle car nezbylo v podstatě nic a pod kapotou Challengeru ševelil pouhý čtyřválec. Zasvěcení vědí, že se vlastně jednalo o Mitsubishi Saporro montované v Japonsku a opatřené štítky Dodge. Návrat ke staré slávě nastal v roce 2008. Tehdy spatřil světlo světa zcela nový Chlallenger, který však tvary karoserie odpovídal původnímu Challengeru z počátku 70. let minulého století. Samozřejmě se stal obrovským hitem a doplnil tak módní vlnu „retro" stylu amerických sportovních vozů spolu s Fordem Mustangem a Chevroletem Camaro. Novinkou letošního roku je Challenger ve verzi označené Wild Cat (divoká kočka), kde motor dopovaný kompresorem dává řidiči k dispozici plných 707 koní!

Dodge Chlallenger, který jezdí v Třebíči, byl vyroben v roce 1970. Zdobí ho v sedmdesátých letech módní oranžová barva doplněná elegantní bílou střechou. Proporce karoserie tohoto sporťáku taktéž odpovídají aktuálním trendům doby vzniku, tzn. dlouhá příď a krátká záď. Z evropských vozů známe takové proporce karoserií například z Fordu Capri, Cortina nebo Chrysleru 180. Karoserie Challengeru je široká a nízká, což spolu s výraznou přední i zadní maskou podtrhuje agresivní vzhled. Typický interiér obsahuje sedadla s vysokými opěradly, kruhové přístroje usazené ve štítu s imitací dřeva a tříramenný sportovní volant. Ale to nejdůležitější se skrývá pod kapotou. Je to vidlicový osmiválec 383, což znamená objem 6.2 litrů. Vůz byl kompletně renovován, ale největší pozornost byla věnována motoru. Kromě jiného dostal „ostrý" vačkový hřídel a duální výfukové potrubí o průměru tři palce s tlumiči Flowmaster. Výsledkem je několik set divokých koní spolu se zvukem, který nikdo nepřeslechne. Až uvidíte (a hlavně uslyšíte) v ulicích Třebíče tuto oranžovo-bílou bestii, uvědomte si, že se právě díváte na oplechovanou horu svalů, která se právem stala legendou!

JAN KOTLÍK

Autor: Redakce

17.10.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Kvalita soutěže je na vysoké úrovni, říká předseda futsalového svazu Pe

První hosté si v úterý po poledni mohli prohlédnout nový pavilon chirurgických oborů v třebíčské nemocnici. Nese označení C a přes svoji šedou venkovní barvu, uvnitř hýří barvami, novotou a moderním vybavením.

Kam o víkendu? Třeba do nového oddělení třebíčské nemocnice

AUTOMIX.CZ

Má vaše škodovka jedno zrcátko menší než druhé? Víte, proč to tak je?

V devadesátých letech se začal zejména u německých aut objevovat zvláštní jev. Mnozí z vás si dost možná všimli, že starší auta koncernu Volkswagen, ale i Mercedesy nebo vozy BMW, mají na straně spolujezdce výrazně menší zpětné zrcátko, než je to na straně řidiče. Proč to ale tak je?

Mladíci můžou na postup zapomenout

Třebíč – Sen o naději se rozplynul. Hokejisté Horácké Slavie živili teoretickou naději na postup do nadstavbové části Ligy mladšího dorostu. K tomu ale potřebovali v dohrávce 13. kola skupiny G regionální soutěže porazit záložní tým jihlavské Dukly.

Mladý řidič boural, se zraněním pak přišel do nemocnice

Třebenice- Mladý řidič boural v noci na pátek u Třebenic na Třebíčsku. Po nehodě se nechal ošetřit v nemocnici, teprve pak zavolal policisty. Ti zjistili, že mladý muž pil.

Cítíme se být kráceni na svých právech, řekl starosta Janata

Třebíč /ROZHOVOR/ – Dění kolem veřejné autobusové dopravy v Třebíči ve spojitosti s firmou ICOM transport pro Deník okomentoval zdejší lidovecký starosta Pavel Janata. Reagoval na zmatky, které nastaly poté, co 39 linek příměstských autobusů přestalo zastavovat na autobusovém nádraží.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT