„Pomohlo to závodu v Českých Budějovicích, který vyrábí komponenty pro auta s benzinovými motory,“ zmínil ředitel jihlavského závodu Bosch Diesel Franc Gruber.


V Jihlavě se vyrábějí komponenty pro dieselové motory. Diesely jsou v současnosti ve stínu benzinové konkurence. „V Českých Budějovicích měli v březnu méně odstávek,“ připustil Gruber.


„Zatímco v lednu a v únoru jsme se ve výrobě pohybovali pod úrovní loňského roku, v březnu jsme se dostali na stejnou úroveň jako v březnu roku 2008. Tuto úroveň bychom si měli udržet i v dubnu,“ předpokládá šéf českobudějovického Bosche Milan Šlachta. V českobudějovickém závodě zavedli také konta pracovní doby. Zaměstnanci si mohou v době, kdy je na dílnách „frmol“, nadělat až 150 pracovních hodin do plusu a pak si je vybrat jako formu placeného volna v době odstávek.


V Jihlavě se podle ředitele Grubera k jednání o kontech pracovní doby schyluje.


„Víme o tom, že by jednání na toto téma mělo proběhnout v příštím týdnu,“ potvrdil i odborový předák v jihlavském Boschi Jiří Valenta.
V jihlavském závodě bylo mezi manažery a odboráři dohodnuto, že se do konce srpna nebude propouštět. Co bude ale dál?
Dělat prognózy je podle Grubera v této době složité.¨


Situace se obecně v automobilovém průmyslu mění téměř každý týden, jak jsou zadávány, případně odvolávány zakázky.


„Podle našich odhadů bude třetí a čtvrtý kvartál roku 2009 o trošku lepší než ten první,“ naznačil ředitel.


Obrat všech závodů skupiny Bosch, které stojí v České republice, se vloni lehce snížil na 1,3 miliardy eur.


Na rozdíl od krize v automobilovém průmyslu se vedlo dobře jinému segmentu, který je zastoupen v Česku, a to výrobci kotlů Bosch Termotechnika.