Výsledky jednání nemají zatím žádné řešení. Spory se vedou na místní úrovni mezi zastánci průtahu a obchvatu.

Kraj přišel s vypracovanou studií čtyř hlavních možných variant řešení svízelné dopravní situace. Studie měla sloužit jako podklad pro další jednání a následné vybrání nejlepšího řešení. To se ovšem nepodařilo.

Na plánované schůzce se sešli zástupci kraje v čele s vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Hanou Strnadovou, dále pracovníci společnosti Profi Jihlava, která studii vypracovala a zástupci samosprávy Okříšek včetně ostatních obyvatel městysu. „Sešlo se nás opravdu hodně. Ani jsem takovou účast nečekala,“ potvrdila zastánkyně obchvatu Jana Dvořáková.

Jak jednání probíhalo?

„S některými se opravdu diskutovat nedalo. Jejich argumenty jednání nikam neposouvaly, ba právě naopak pořád nás vracely do nic neřešícího bodu. A přitom už řešení bylo na dosah,“ konstatovala Dvořáková. „Bylo to opravdu vzrušené jednání, ale výstup z něj vlastně nebyl žádný. Dostali jsme podklady pro jednání samosprávy, které předám koncem září na zastupitelstvu,“ hodnotil průběh starosta městyse Josef Kula.

Patová situace

Diskuse se vedla v duchu dvou táborů. „Jsme jednoznačně pro obchvat. Ten komplexně vyřeší dopravní situaci Okříšek. Průtah povede zase centrem městyse a kamionovou dopravu nevyřeší,“ míní Jana Dvořáková. V opozici a se svými argumenty stojí zástupci městyse. „Průtah by byl rychlým a ne tak finančně náročným řešeným. Mým úkolem je řešit dopravní situaci v Okříškách teď, a to především kamionovou dopravu jedoucí na Přibyslavice. Obchvat by byl až za hodně dlouho a hlavně na něj kraj nemá peníze,“ brání se starosta Kula.

Vedoucí odboru dopravy Hana Strnadová o celé situaci řekla: „Po předložení naší studie jsme vyslechli názory všech. Našim partnerem stále zůstává samospráva obce. Jedině s ní jsme oprávnění jednat, kdy závazným dokumentem pro nás je územní plán. Konečné rozhodnutí pak bude na kraji.“ Ke které variantě se tedy kloní? „Pokud by byl schválen průtah, viděla bych reálně, že se začne realizovat asi v roce 2010. Co se týká obchvatu? S tím souvisí změna územního plánu. Jak dlouho by to samosprávě trvalo, nedokážu odhadnout. Možná patnáct let? Nevím,“ konstatovala Strnadová.

Souvicející článek naleznete zde.