Jedna z největších silničních staveb v Česku, obchvat města, je v plném proudu.

„Vše postupuje velmi dobře. A to jak zásluhou zhotovitele, tak i díky velmi příznivému počasí,“ informovala mluvčí zadavatele, tedy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), Martina Vápeníková.

Harmonogram podle jejích slov stavební firmy plní.

Strabag není v úpadku

Letos na jaře se do terénu zakously první stroje, ke konci roku už je proinvestováno 258 milionů korun z předpokládané sumy 1,2 miliardy korun, kterou monstrakce spolyká Hlavním zhotovitelem je firma Strabag. Ta musela v září u pražského městského soudu prokazovat, že není insolventní, tedy v úpadku. Soud dopadl dobře. „Strabag je nadále hlavním zhotovitelem, jeho zářijová insolventnost neměla žádný dopad na průběh stavby,“ zdůraznila mluvčí Vápeníková.

Ředitel budějovického staveniště Karel Liška její slova potvrdil. „Pracuje se v dobrém tempu, v říjnu a listopadu bylo dobré počasí, prosinec je, jaký je,“ řekl. Celosvětová finanční krize by silniční stavbu ohrozit neměla. Pohybuje se tu asi šedesát dělníků. Letos se stihly provést sanační práce na založení násypů a byly navezeny první vrstvy násypů. Oba mosty už mají vybetonované základy, provádějí se práce na přeložkách inženýrských sítí a na silniční kanalizaci.

Největší objem prací proběhne v příštím roce, bude mít hodnotu půl miliardy korun. „Termín zprovoznění nové silnice do 30. října 2010 je reálný,“ poznamenala mluvčí ŘSD Vápeníková.