Hlavně jde o obyvatele nové lokality na jihu Pocoucova, kde se v posledních letech postavilo několik rodinných domů a další vznikají a ještě vzniknou. Řidiči, kteří se odtud chtějí dostat do Třebíče, mají tři možnosti. Dvě nebezpečné a jednu nelegální.

Přímé napojení z této čtvrti na novou silnici totiž chybí. Její obyvatelé tak mohou buď porušit zákon, ignorovat zákaz vjezdu a vjet na novou silnici přes násyp u budovy bývalé pocoucovské školy. Další možností je najet na starou silnici, absolvovat několik zákrutů a na novou komunikaci se dostat až u rodinného domku stojícího na samotě.

Poslední variantou, jak se do Třebíče dostat, je vydat se opačným směrem, tedy přes půl Pocoucova, projet přitom úzkou ulicí a na průtah obce se dostat až nájezdem z návsi. „Ani tudy jsem ale jednou neprojel, protože se tam opravoval jeden dům a celou ulici, kde se normálně dvě větší auta nevyhnou, zablokoval jeřáb. Tak jsem projel zákazem u školy," přiznal pocoucovský chalupář Milan Müller.

Možností, jak se dostat z lokality nové zástavby, navíc během zimy, ještě ubude. Starou silnici totiž silničáři udržovat nebudou. „Do uvedené lokality Pocoucova lze totiž zajet alter-nativním způsobem," vysvětlil vedoucí odboru dopravy v Třebíči Aleš Kratina.

Kdo může za to, že sjezd z nové silnice, která je pří-mým spojením Třebíče s dálnicí D1, do nové pocoucovské čtvrti chybí, není jasné. Kraj Vysočina, kterému stará i nová silnice patří, chybu odmítá. „Sjezd by se řešil, pokud by byl požadavek v době, kdy byla projektována," sdělila mluvčí kraje Jitka Svatošová a naznačila tím, že takovým podnětem se kraj při stav-bě silnice nezabýval.

Podle Aleše Kratiny sjezd vybudovat nešlo, protože křižovatka v takovém místě by byla nepřehledná a riziková. Nebezpečnost místa by navíc ještě zvyšovala blízká autobusová zastávka, která stojí před bývalou školou.

Dodatečné vybudování odbočky mohli projektanti prověřit před rekonstrukcí zbytku průtahu Pocoucova směrem k Velkému Meziříčí, kterou krajští úředníci plánovali. Projektu však údajně zabránili někteří obyvatelé, kteří odmítli parcely v těsné blízkosti krajského průtahu a městských chodníků ve vsi prodat. „Proto kraj nechtěl v přípravě akce pokračovat," zmínil Kratina.

Místní chalupář Milan Müller a s ním už dříve několik dalších obyvatel Pocoucova upozorňují na svislou i vodorovnou podobu nové silnice. „Ano, zatáčky se trochu narovnaly a kopce trochu zmenšily, za sto milionů bych ale čekal rovnou silnici," řekl Müller.

Dnes už bývalý krajský radní pro dopravu Libor Joukl vysvětloval nerovnosti typickou vysočinskou krajinou a také citelným navýšením nákladů v případě stavby přímější silnice.