Nejrizikovými komunikacemi Třebíčska jsou dlouhodobě silnice prvních a především druhých tříd.
„V zimě je to trasa z Kožichovic do Dukovan a od Vladislavi po Náměšť, jsou tam otevřené plochy, na kterých víc působí počasí, řidiči riskují, jezdí příliš rychle,“ objasnil Petr Dobeš, šéf třebíčských dopravních policistů.

Pokud měl okomentovat těžká zranění, či nehody s úmrtím, vyjmenoval opět úsek z Třebíče do Dalešic. Patří sem i trasa z Třebíče do Oslavičky a z Třebíče do Moravských Budějovic.

„A pokud jde o smrtelná zranění při dopravních nehodách přímo v obcích, dlouhodobě nejhůř v okrese jsou na tom Moravské Budějovice,“ prozradil Dobeš. Tam je problematická zejména výpadovka na Znojmo, kde několikrát vozidlo porazilo chodce.

Celkově řidiči, kteří míří po rychlostních komunikacích I/38 od Jihlavy na Znojmo i I/23 od Předína na Náměšť nad Oslavou, by měli jezdit opatrněji. „V místech, kde jsme dříve registrovali častěji nehody, jsou nyní svodidla. Ovšem nebezpečné mostky zůstávají,“ poznamenal šéf dopraváků. Podle něj je problém i s příliš úzkými úseky od Třebíče po Vladislav a od Štěpánovic po odbočku na Vacenovice. Právě v těchto místech má vozovka nezpevněnou krajnici a těžká vozidla často končí v příkopě, či se vyhýbají krokem.

„Tady si kraj stanovil prioritu, že vozovku rozšíří a ta v budoucnu naváže na obchvat Jaroměřic. Pokud vím, stále to vázne na výkupu pozemků. Snad by se ale letos mohlo začít stavět,“ naznačil starosta Jaroměřic Karel Nedvědický.

Pokud má ale Petr Dobeš uvést nějaké vyloženě kritické místo, jen krčí rameny: „Je to sporné. Někdy se v určitém úseku stanou dvě tři neštěstí, a pak několik let vůbec nic. Jako by bylo začarované. Děláme, co můžeme. Třeba odbočku na Studenec z trasy Třebíč – Náměšť jsme opatřili dopravním značením, které evidentně pomohlo.“