„O nerovnostech na komunikaci víme. Po položení potrubí bylo součástí smlouvy, že firma, která kanalizaci buduje, uvede silnici do původního stavu. To se nestalo. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) jako vlastník komunikace trvá na nápravě. Nerovnost je v současné době mimo toleranci a je od podzimu loňského roku důvodem reklamačního řízení," uvedla ředitelka jihlavské správy ŘSD Marie Tesařová.

Kanalizaci budovali dělníci loni. Část silnice byla pro motoristy uzavřena a po druhé polovině se jezdilo kyvadlově. To vedlo ke vzniku dlouhých kolon, které vadily nejen řidičům. Radost z nich neměli ani obyvatelé obce.

„Že není silnice zcela v pořádku, jsme si všimli během kontrolních dnů. Ještě nevíme, zda se vyvýšeniny tvoří na spojích kanalizace, nebo z důvodu zcela jiného. Připouštím, že se na kvalitě silnice mohla projevit snaha co nejrychleji stavbu dokončit," řekl místostarosta Vladislavi Jaroslav Oborný.

Jednoduchá situace to není ani pro zhotovitele stavby, žďárskou společnost PKS Inpos. „Tuto práci pro nás dělal DIS Brno. Otázky byste měla směřovat spíše tam," řekl Deníku Petr Smysl, výrobní náměstek žďárské firmy.

I přes opakovanou snahu se vyjádření brněnské firmy, která silnici pokládala, získat nepodařilo. Otázku, proč došlo ke zvlnění povrchu, si firmy mezi sebou přehazují jako horký brambor. Firma DIS Brno odehrála dotaz prostřednictvím asistentky zpět na žďárskou firmu.

„Tuto stavbu od zhotovitele prostě nepřevezmeme, dokud nebude vše v pořádku. I vzhledem k tomu, že pro žďárskou firmu tuto práci dělal někdo jiný, nejsem schopna odhadnout, jak rychle to bude," podotkla ředitelka Tesařová.

Vladislavský místostarosta Jaroslav Oborný předpokládá, že by k nápravě mohlo dojít do roka. „Musíme zjistit, co se stalo. Je možné, že si zásypový materiál bude ještě sedat. Předpokládám však, že už v příštím roce by mohla být silnice opravená," uzavřel Oborný.