Krajská správa a údržba silnic Kraje Vysočina v těchto týdnech finišuje s plánováním nadcházející zimy.

„Sůl už je umístěná ve speciálních halách, tam už se zásoby příliš měnit nebudou. Zásoby drtě jsou kompletní tak ze dvou třetin. Navézt se musí stihnout do Vánoc, protože pak se lomy zavírají,“ vysvětlil provozní náměstek krajské správy silnic Jiří Kašpárek.

Novinky ve způsobu údržby letos silničáři neplánují. Standardně budou používat především sůl, drť, písek a škváru.

„Ale třeba Jihlava zaujímá oproti jiným okresům specifické postavení. Solí se zde o deset procent více než jinde, protože tudy vedou nejdůležitější komunikace,“ doplnil náměstek krajské správy Kašpárek.

O tom, kdy vyjedou sypači na silnice, rozhoduje dispečer, který také jako první schytá výtky od lidí. „Volají lidé, že celou noc nespali, ale sypače před okny za celou dobu neviděli. My potom z výpisu jízd zjistíme, že tudy projel v noci třikrát,“ přiblížil každoroční kolotoč stížností na cestáře Kašpárek.

Silničáři se snaží lidem poradit, ale vytáhnout ze závějí auto podle předpisů nemohou. V minulosti se totiž stávalo, že majiteli vozu vznikla škoda, kterou potom dotyčný vymáhal na správě silnic.