Nejzásadnějším dopravním špuntem je úplně zavřená část Bráfovy třídy. „Za nás jako za vodárenskou můžu říct, že vodovod a kanalizace jsou tam hotové, dílo jsme předali včas,“ uvedl ředitel Vodárenské akciové společnosti Třebíč Jaroslav Hedbávný.

Stavbu platí a má na starosti stát, protože Bráfova je součástí státní silnice I/23. Z úředníků z Ředitelství silnic a dálnic ČR v pátek nikdo k zastižení nebyl, aby odpověděl, zda se podaří tuto nejdůležitější komunikaci v Třebíči zprůjezdnit dřív než 31. října. Podle interních informací, které kolují mezi úředníky v Třebíči, je velký tlak, aby tomu tak bylo a podle všeho není nereálné, že Bráfovu otevřou v předstihu.

Co stavba podchodu v Sucheniově ulici, kde je to sice průjezdné, ale silnice je zúžená pouze do dvou pruhů a kvůli tomu se v místě tvoří zácpy? Jde o investici města. „Tento týden ve čtvrtek byl kontrolní den. Stavba běží podle harmonogramu,“ uvedla v pátek 13. července třebíčská místostarostka Marie Černá. To znamená, že do konce října by mělo být hotovo. V současnosti zatím mají dělníci v tvrdém třebíčském podloží vykopanou obrovskou jámu, která zabírá polovinu vozovky. A v ní odpojené původní inženýrské sítě. Čeká je ještě hodně práce.

V Poušově město nechává stavět nový most přes náhon. V těchto dnech se tam chystá kovová výztuž, která zpevní budoucí betonovou konstrukci přemostění. Místem už řadu týdnů nelze projet, jen projít pěšky nebo s kolem po provizorním kovovém mostku. Přes den v korytě běží čerpadlo, které odčerpává vodu, co tam natéká přes noc. „I v Poušově byl v tomto týdnu kontrolní den, harmonogram prací se dodržuje,“ sdělila Marie Černá. Třebíčský starosta Pavel Janata před nedávnem naznačil, že by místo mohlo být průjezdné ještě před úplným dokončením stavby, a to okolo 15. srpna, pokud všechno půjde dobře. „Tyto zprávy nemám,“ reagovala na to nyní Černá.