Najíždění na Bráfovu třídu sice řídí semafory, interval je ale velice krátký. Na zelenou stačí projet někdy jen dvě auta, nebo dokonce jediný vůz, protože Bráfova bývá ve špičce rovněž zcela zaplněná automobily.

Podle vedoucího odboru dopravy třebíčské radnice Aleše Kratiny mohlo za středeční komplikace také deštivé počasí, kdy do ulic vyjelo v autech více lidí. Opatření však jeho odbor připravuje.

„Objednali jsme změnu signalizačních plánů na křižovatkách na Masarykově a na Komenského náměstí. Bude prodloužena zelená tak, aby tam k problémům nedocházelo, nebo alespoň méně," popsal plány Aleš Kratina.

Za dva týdny

Zlepšení však nenastane ze dne na den. „Nejde to rychle. Musíme nejprve načíst data a následně se musí vše přepočítat na celý průtah. Jde o soustavu křižovatek těsně za sebou. Nelze ani například jednu křižovatku vypnout, protože tam máme chodce. Předpokládáme, že nový signalizační plán bude nasazen do čtrnácti dnů," věří Kratina.

Z Karlova náměstí na ulici Bedřicha Václavka se ve špičkách řidiči dostanou prakticky jen tehdy, když je některý ohleduplný řidič pustí do fronty před sebe. Křižovatka u hlavní pošty nemá semafory a pomoci by v řízení dopravy museli policisté.

„Když se uzavíral Podklášterský most, tak policisté v těchto místech na dopravu dohlíželi a v případě problémů provoz řídili. Abychom však tam dopravu řídili každý den například od dvanácti do tří hodin, s tím nepočítáme. Máme i jiné úkoly a komunikace. Uzavírek na silnici v Kraji Vysočina je v tomto poměrně velké množství," sdělila policejní mluvčí Dana Čírtková.

Na krizové místo třebíčské dopravy zamíří policisté pouze v nouzových případech. „Pokud však dojde k mimořádné události, jako je dopravní nehoda či porucha vozidla, jehož odstavení by trvalo příliš dlouho, tak na místo pošleme nejbližší policejní hlídku, aby provoz řídila," slíbila policejní mluvčí.

Když se řidič probojuje na Bráfovu třídu, nemá ještě úplně vyhráno. Zejména pokud míří do Boroviny. Kvůli Libušinu údolí zůstává jedinou alternativou Pražská třída a následně buď ulice Seifertova, nebo Revoluční. Ani zde nebývá jízda úplně plynulá. V obou ulicích brání provozu parkující automobily, Seifertova je kvůli výrazným propadlinám v povrchu vozovky zpomalená na 30 kilometrů za hodinu, Revoluční je zase trasou městské dopravy.

A lepší situace v nejbližších dnech nebude. První etapa opravy silnice Libušiným údolím v ulici Koželužská sice skončí již 28. srpna, ale na ni hned naváže druhá etapa. Navíc i nadále zůstane v platnosti úplná uzavírka kvůli opravě opěrné zdi v Libušině údolí, která má podle plánů skončit až v neděli 30. října.