Dále se nově světla objeví v křížení ulic Hrotovická a Kosmákova, tedy u čerpací stanice Benzina, kde je situace obdobná, navíc tudy jezdí městské autobusy. Přesný termín této instalace ovšem ještě není stanoven. „Půjde o komplikovanou akci, protože se bude muset koordinovat šest ramen v křižovatce. Aktuálně zpracováváme studii stavebních úprav – posun obrubníků a podobně,“ uvedla třebíčská mluvčí Irini Martakidisová.

Připomeňme, že se letos bude poblíž stavět nový most v rámci ramp u nemocnice. Půjde o dopravně nejsložitější místo v Třebíči.

Co se týče nových semaforů v křižovatce ulic Hrotovická a Spojovací, podle mluvčí se v dubnu počítá s osazováním za provozu s možným částečním omezením o víkendech. 

Podle třebíčského místostarosty Pavla Janaty by situaci v místě nevyřešil kruhový objezd, byť provizorní. „Kruhový objezd by byl několikanásobně dražší. Vede tudy plánovaná trasa obchvatu města. Nákladně zde budovat kruhový objezd by bylo za těchto okolností zbytečné a nerozumné. A investice do světel se na roky, než bude obchvat, naopak vyplatí, protože dopravní situace tam nějaké řešení už opravdu vyžaduje,“ vysvětlil.

Na oboje nové semafory je v městském rozpočtu vyčleněna částka vždy po čtyřech milionech korun. Hrotovická ulice je součástí krajské silnice II/351. Krajská mluvčí Jitka Svatošová uvedla, že velmi hrubým odhadem vyjde podobná okružní křižovatka na třináct až sedmnáct milionů korun. To je třikrát až čtyřikrát víc než semafory.

Podle třebíčské mluvčí Martakidisové by případný kruhový objezd musel mít průměr padesát metrů. Také z tohoto důvodu je podle jejího vyjádření stavba nereálná. V přilehlém nejbližším okolí navíc vlastní pozemky soukromí majitelé, se kterými by se muselo jednat o výkupu či směně.

Starosta Pavel Pacal uvedl, že tato záležitost je především záležitostí kraje. Obecně je dobré podle něj připomenout, že při povolování okružní křižovatky hraje vždy zásadní roli finální stanovisko policejního dopravního inženýra.

Podle informací Deníku se policejní dopravní inženýr dosud k žádné jemu představené okružní křižovatce v Třebíči nevyjádřil negativně. Zatím však nelze předjímat, co by řekl na kruh v křížení Hrotovické a Spojovací, pokud by takové řešení vůbec dostal na stůl.

Ve zmíněném Velkém Meziříčí zřídili v roce 2014 ve velmi frekventovaném centru města na krajské silnici II/602, souběžné s dálnicí D1, provizorní kruhový objezd za 240 tisíc korun. Testovali ho, zda se osvědčí, a v roce 2016 ho město ve spolupráci s krajem a svazkem vodovodů a kanalizací nechalo přestavět na definitivní za částku sedm milionů korun.

Kraj se tam už řadu let chystá také na stavbu velkého obchvatu, jejíž termín není znám. Po průtahu městem se po výstavbě obchvatu bude jezdit i nadále. Jinými slovy - provizorní okruh se v tomto konkrétním případě podařilo vměstnat do původní T křižovatky, vyzkoušeli ho a protože se po průtahu centrem města bude jezdit i v době, až v budoucnu vznikne obchvat, investovalo se do definitivní okružní křižovatky.