Nepřehlédnutelný je stánek s velkou fotografií lodě Vysočina na brněnském veletrhu cestovního ruchu Regiontour.
Lodní dopravu na Dalešické přehradě a přilehlé mikroregiony tam prezentuje skupina ČEZ.

„Návštěvníci u nás získají řadu informačních materiálů, informací a tipů na výlet,“ přiblížila Kristýna Vohlídková z tiskového oddělení společnosti ČEZ. Lákadlem pro přichozí je i model lodi Vysočina na dálkové ovládání. Každý se s ním může pokusit objet malý bazén u výstavního stánku. Komu se to podaří, získává dárek přímo od kapitánů. Od toho opravdového, Petra Zíchy, a jeho malého kolegy Františka Dolíhala.

Tento malý chlapec se v kapitánské uniformě jednou přijel se svojí maminkou projet po přehradě a organizátorům se zalíbil natolik, že jej angažovali pro další propagaci lodní dopravy na Horácku.

Zájem je velký

„Připravili jsme balíček služeb. Lidem nabízíme, co mohou v okolí najít, kde se můžou ubytovat, co zajímavého uvidí. Chceme, aby se v regionu cítili dobře a hlavně aby je obsluhovali příjemní lidé,“ zmínila starostka Koněšína Hana Žáková.

Lodní doprava neoslavila ještě ani první narozeniny, zájem o ni je ale takový, že v nastávající sezoně posílí o další spoj. „Nezapomněli jsme ani na vyhlídkovou plavbu. V přístavních obcích se chystá celá řada změn, občerstvovací služby, toalety, informační kiosky. Návštěvníci si přijdou na své,“ vzkázala Žáková.

Prezentaci lodní dopravy na veletrhu ocenil i hejtman kraje Vysočina Miloš Vystrčil. „Projet se na lodi je vždy zážitek. Každý člověk je tak trochu námořník,“ svěřil se Vystrčil.

Otevření výstavního stánku organizátoři svěřili módní návrhářce Beátě Rajské.
„Skupina ČEZ se skloňuje většinou v negativních reakcích, je ale třeba vědět, že ČEZ podporuje také dobré projekty, které přispívají na ochranu přírodních památek,“ zhodnotila Rajská a svěřila se s místy, která má na Vysočině nejraději. „Kromě okolí Žďárska, kde žiji, mám ráda jaroměřický zámek, ale i náměšťský a třebíčský. Jsou nádherné,“ řekla Deníku Rajská.

Na brněnském veletrhu, který potrvá do zítra, se prezentuje s tradiční expozicí betlémů i třebíčské muzeum. A ve společném stánku kraje Vysočina se představuje mimo jiné i město Třebíč.

Podle Petry Dolíhalové z městského kulturního střediska k třebíčskému stánku přicházejí dvě skupiny turistů. Jedni, kteří v Třebíči ještě nebyli, a druzí, již s určitou zkušeností z místa. „Pro nás jsou velmi důležité jejich ohlasy; jak byli spokojeni, co se jim líbilo, co se jim případně nelíbilo. Můžu říct, že zatím se všem v Třebíči líbilo,“ řekla Dolíhalová.

Podpora okolí

Společnost ČEZ, která v Brně lodní dopravu propaguje, je zároveň jejím generálním partnerem. Přispívá na vydávání tiskových propagačních materiálů, podporuje budování cyklostezky v okolí přehrady a jejich vybavení mobiliářem a informačními tabulemi.

Podporuje i turistický ruch v mikroregionech. „Specializujeme se na podporu dvacetikilometrového pásma, ale mikroregiony, se kterými spolupracujeme, zasahují až k Třebíči, ke Znojmu, k Moravskému Krumlovu, k Ivančicím. Tam všude věnujeme značnou částku peněz, zhruba 10 milionů korun ročně na podporu turistického ruchu,“ vypočítala Kristýna Vohlídková z ČEZu.