Kraj Vysočina by chtěl přilákat víc rakouských turistů, proto chystá velkou mediální kampaň zaměřenou hlavně na obyvatele rakouského příhraničí. Projekt s náklady 4,3 milionu korun připravuje krajská organizace Vysočina Tourism.

Pokud na něj dostane evropskou dotaci, bude prostřednictvím letáků a inzerátů lákat Rakušany k návštěvě Vysočiny od ledna příštího roku. Podle ředitele Vysočina Tourism Tomáše Čiháka by kampaň měla trvat dva čtvrt roku.

Čihák uvedl, že Rakušané dlouhodobě představují asi osm procent zahraničních návštěvníků kraje. Přibylo jich 
v roce 2009, kdy se na Vysočině zčásti konala Dolnorakouská zemská výstava. „Pak to zase spadlo. Je potřeba, aby propagace nebyla jednorázová," řekl.

Kraj chce využít zkušenosti ze své mediální kampaně vedené v Česku od června 2010 do letošního března. Akci za 7,5 milionu korun také dotovala Unie. Tuzemska se týkala proto, že domácí rekreanti tvoří rozhodující část turistů na Vysočině. V Rakousku by se kampaň zaměřila hlavně na příhraniční oblast Waldviertel, z níž mají lidé na Vysočinu nejkratší cestu. Kraj chce také využít dotaci z programu na podporu spolupráce u česko-rakouské hranice.

Propagace se má týkat hlavně letní turistiky. „Turisté z Rakouska k nám mají zájem přijet hlavně kvůli kultuře a památkám, to máme ověřeno z různých průzkumů," sdělil Čihák. V zimě by je mohly lákat tratě pro běžecké lyžování.

Vysočina Tourism chystá tento projekt s rakouskou organizací Waldviertel Tourismus. Záměr už projednali radní Kraje Vysočina, jeho financováním se ještě bude zabývat krajské zastupitelstvo. Rozhodnutí o dotaci by mělo padnout letos v listopadu.

Na Vysočině loni nocovalo asi 353 tisíc turistů, mezi nimi 50 500 cizinců. Nejčastěji to byli Němci a Slováci, Rakušanů byl podle Českého statistického úřadu třetí nejvyšší počet.

VĚRA STEJSKALOVÁ (ČTK)