Radnice sama kontroluje hospodaření městských organizací, často musí čelit i prověrkám zvenčí. Zaměřují se na ni kontroloři finančního úřadu, ministerstev, Nejvyššího kontrolního úřadu, krajského úřadu či úřadu regionální rady. „Od podzimu loňského roku jsme s řadou kontrolních akcí konfrontování stále častěji. Kontroly chodí na všechny možné dotační tituly, které město přijímá. Dosud máme kontrolní činnosti rozptýleny po celém úřadu po jednotlivých odborech," vysvětlila tajemnice Simeona Zikmundová.

Kontrolní oddělení bude podléhat přímo tajemnici a má se stát metodickým a odborným centrem pro veškerou kontrolní činnost. „V momentě, kdy se objeví jakákoli další kontrola, budeme mít jistotu, že všechny dokumenty máme na jednom místě. Zároveň budeme mít pro městskou radu a zastupitele kompletní přehled, co v rámci zjišťovacího procesu bylo nebo nebylo nalezeno," podotkla Simeona Zikmundová.

Kontrolní oddělení vznikne od 1. dubna. Bude mít tři zaměstnance. Na dvě pozice radnice vyhlásí výběrové řízení, jedna úřednice přejde do oddělení z kanceláře tajemnice. „Objem finančních prostředků pro mzdy se nezvýší, zůstane v rámci schváleného rozpočtu," řekl místostarosta Pavel Pacal. Na mzdy nových pracovníků úřad podle něj rozpustí finanční rezervu. Zároveň tento týden radní schválil organizační změnu. Z odboru informatiky a krizového řízení se stává odbor kanceláře tajemníka. Bude mít právní oddělení, oddělení informatiky a oddělení krizového řízení. Kontrolní oddělení bude samostatné.