V roli starostovského vozu nahradí přepychová škodovka již opotřebovaný Ford Mondeo z roku 2001. Nový vůz bude disponovat dvoulitrovým motorem TDI, nejvýkonnějším ze tří možných dieselových agregátů, a nejvyšším stupněm výbavy Elegance. Celá tato paráda přijde třebíčské občany z jejich společného, tedy městského rozpočtu na více než 930 tisíc korun.


Koupě svým objemem spadá do režimu vnitřní směrnice, kterou si radní sami schválili a podle které jsou povinni při takové investici vypsat výběrové řízení. S tím se však neobtěžovali. Směrnice mimo jiné říká, že při zakázkách o objemu 350 tisíc až 2 miliony korun musí rada města schválit text výzvy, seznam přímo obesílaných dodavatelů a výběrovou komisi o pěti členech. Oslovit je nutno nejméně tři dodavatele k předložení nabídky. Dokument platí od 1. července 2006, novelizován byl 9. října 2008. Podepsáni jsou starosta Ivo Uher a místostarosta Miloš Mašek.


V Třebíči fungují dva prodejci nových škodovek. Město zakoupí nový vůz v autosalonu F3K. To však není poprvé, kdy dá utržit této firmě. Druhého prodejce, Horácké autodružstvo, neoslovila radnice za poslední tři roky ani jednou.


Co je výhodnější?


„Město nás písemnými poptávkami na nové vozy vůbec neobesílá, je to trvalý stav. Přitom zájem bychom měli,“ potvrdil Deníku předseda autodružstva Oldřich Kovář. Rovněž jeden z dalších prodejců škodovek v okolí, Horácké autodružstvo Velké Meziříčí, nebývá radnicí zařazováno do výběrových řízení na nové vozy. „Oslovili nás snad jen jednou,“ vzpomíná prodejce Vladimír Pecina. Podobné zkušenosti potvrdili i ve dvou dalších autosalonech v okolí.
Vyjádření města k celé záležitosti se nám do uzávěrky listu bohužel nepodařilo sehnat. O informace jsme požádali ve středu. Včera se z odboru vnitřních věcí omluvili, že podklady nestihli dodat.


Shrnuto a podtrženo: pokud město nezaslalo stejnou písemnou poptávku několika prodejcům škodovek, zůstává záhadou, jak dospělo k názoru, že Superb od autosalonu F3K je nejlevnější.

IVAN PŘIBÍK