„Linka důvěry pomáhá řešit těžké životní situace prostřednictvím telefonu. Slouží především těm, kteří si nevědí rady, cítí se ohroženi a z nejrůznějších důvodů se nechtějí nebo nemohou svěřit nikomu ze svého okolí,“ říká oficiální leták.

„Během měsíce existence jsme zatím měli pouze několik telefonátů. Lidé se spíše ptají, jak fungujeme, co jim můžeme nabídnout. Až vstoupíme v obecné povědomí, předpokládám, že se situace změní,“ uvedla ředitelka Středu Martina Bártová.

Pro všechny věkové kategorie

Číslo linky je 775 22 33 11. Funguje denně od 8.00 do 22.00 sedm dní v týdnu a cena hovoru je závislá na platném tarifu jednotlivých operátorů. „Naši pracovníci jsou schopni pomoci jak dospělým a dospívajícím, tak dětem i seniorům v jakékoliv krizové situaci,“ zmínila Bártová. Může se jednat o tělesné onemocnění, znásilnění či pohlavní zneužití, domácí či jiné násilí, různé druhy závislostí, vztahové problémy, sebevražedné myšlenky, finanční tíseň či úmrtí blízké osoby.

Zavolat mohou osamělí lidé, rodiče, kteří si nevědí rady s výchovou dětí i ti, kdo pečují o seniory, nemocné a tělesně postižení. „Ze zkušenosti vím, že volající nejčastěji řeší právě problémy ve vztazích,“ dodala Bártová.

Jediná na Vysočině

V kraji Vysočina je třebíčská linka důvěry jediná, v celé republice jich existuje šestnáct.

Měsíční náklady na provoz se pohybují kolem čtyřiceti tisíc korun a daří se je hradit z evropských fondů. Do budoucna by třebíčští rádi byli v České asociaci linek důvěry a svou službu chtějí provozovat pro celý kraj Vysočina.