V prvotní studii uvažovalo město o postavení vícepodlažního parkovacího domu s výjezdem do ulice Marie Majerové. Radnice pak od této představy upustila

Důvodem jsou značně vysoké náklady na stavbu. Kryté parkoviště by asi musela financovat soukromá firma. Navíc je mezi lidmi o takový způsob placeného stání malý zájem. Druhou variantou je zbourání staré kotelny. Uvolnila by prostor pro parkoviště. Třetím nápadem je přestavění kotelny na garáže.

Poměrně jednoznačný názor má paní Radka Patočková. Bydlí ve čtyřpatrovém paneláku na konci ulice. Z oken kouká přímo do křižovatky. „Parkovací dům je nesmysl. Za ty peníze, co říkali, to by tam auto nikdo nedal. Ten výjezd je největší problém,“ uvedla. I když prý chápe, že ho tam asi postavit nejde.

Paní Patočková se spíše zlobí na obyvatele protějších domů, takzvaných boďáků, kteří prý nechtějí mít parkoviště pod okny. Auta tak prý parkují a otáčejí se pod jejími okny. Na parkoviště, které by bylo na místě kotelny, by si prý své auto nedala. V noci se tudy vrací z hospod ve městě opilci a různí pobudové.

Možností je i otočka

Jednou z možností je také postavit v zadní části ulice poblíž mostu jakousi menší otočku. Podobnou takové, kterou využívají autobusy například u polikliniky Vltavínská. Kromě zoufalého nedostatku parkovacích míst je totiž problémem ulice Františka Hrubína její slepost. Nejen osobní auta, ale také popeláři a náklaďáky se musejí otáčet couváním v úzké křižovatce.

„Já sám preferuji udělat místo kotelny parkovací místa. Otočka je celkem rozumná, bylo by to alternativa, pokud by nedošlo ke zbourání kotelny,“ nastínil své představy starosta Ivo Uher. Odstranění kotelny by podle starosty bylo optimální, i když odhadované náklady demolice se točí kolem 5 milionů.

„Napojení do ulice Marie Majerové by bylo technicky velice složité řešení,“ řekl dopravní inženýr policie Jan Šrutka. Nešlo by dodržet minimální vzdálenosti křižovatek. V případě napojení ulice Františka Hrubína u mostu by tato podmínka nebyla splněna. Stěžejní jsou rozhledové poměry, které by rovněž nevyhovovaly. Otáčení automobilů v křižovatce je podle Šrutky sice méně komfortní pro řidiče, ale možné.

Jak bude vypadat konec ulice Františka Hrubína, zůstává zatím otevřené