„Je to špatně postavené. Závora je zbytečně moc posunutá do silnice," nadává řidič Tomáš Toufar z Třebíče. Podle něj dělá potíže zejména velkým vozidlům. „Když jede řidič kamionu s vlekem, tak musí nadjet do protisměru, aby si neroztrhl plachtu nebo aby tu závoru nesundal. Tím ale logicky ohrozí ostatní účastníky silničního provozu. Což je špatně," vysvětluje Toufar.

Správa dopravní železniční cesty (SŽDC), která opravu v létě prováděla, žádné pochybení ze své strany nevidí. „Z našeho pohledu je přejezd bezpečný a odpovídá podmínkám stanoveným ve stavebním povolení," okomentoval situaci mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Podle jeho vyjádření vznikla nebezpečná situace až poté, co byla na místo namontována svodidla, která zúžila profil silnice. „Bohužel, svodidla se nenachází na našem pozemku a k jejich instalaci, potažmo demontáži nemáme pravomoc. Řešení vzniklého problému je zcela v kompetencích ŘSD," řekl Illiaš.

Potíž s přejezdem je už v tom, že je na nestandardním místě. Myslí si to dopravní inženýr Pavel Roudenský. „Umístění železničního přejezdu ve směrovém oblouku je nenormové. Být by to tak nemělo. Nicméně je to stávající stav, který opravit by vyžadovalo poměrně velké finanční náklady," vysvětlil Roudenský.

Aby SŽDC dostálo všem normám na délku závory, muselo umístit zařízení do místa, kde již překáží projíždějícím vozům.

„Tím vznikl celý problém. Následně se musel vyřešit tak, že k ochraně výstražníku se umístil bezpečnostní zádržný systém, svodidlo. To tam neplní funkci zádržnou, ale spíše jako vodící prvek," vysvětlil dopravní inženýr Roudenský.

Příčina současné situace byla podle Roudenského v tom, že projektová dokumentace se nezabývala komunikací, která na železniční přejezd navazuje. „Tudíž úprava a umístění výstražníků a zabezpečovacího přejezdového zařízení nebyla řešena v souladu s tím, jak bude napojena komunikace za silničním přejezdem," dodal Roudenský.

Vyřešit nebezpečnou situaci, kdy řidiči kamionů a rozměrnějších vozidel musí vyjíždět do protisměru, měla úprava vodorovného značení. To ale bylo uděláno špatně.

„Nebylo udělané podle projektu tak, aby tam byl zajištěný bezpečný provoz. Nyní se čeká na přízeň počasí, aby se odfrézovalo současné značení a doplnilo se tak, jak má být. Tím by se měl problém vyřešit. V okamžiku, kdy to SŽDC předělají, tak by to mělo být bez problémů," doplnil Roudenský.