O tom, v jaké podobě bude kampaň probíhat v ulicích, rozhodují v Třebíči sami kandidáti. „Výlepové plochy nejsou města, takže na to, co se kde objeví, vliv nemáme. Je to vyloženě na jednotlivých kandidátech, co si kde domluví," řekla Věra Brabencová z třebíčské radnice.

Necelé tři týdny před volbami se tak voliči setkávají s různou intenzitou plakátů a billboardů v ulicích. Nejvíce je prozatím vidět hnutí Pro Třebíč. „Co se týče tištěné propagace v ulicích, je tohle už konečný stav," podotkl lídr hnutí Pavel Pacal s tím, že náklady na celou kampaň odhaduje asi na 160 tisíc korun.

Vidět je i Volba Tr starosty Pavla Heřmana. Ten náklady tipuje v rozmezí 150 až 200 tisíci korun. „Zkrátka vyrabujeme prasátko," usmívá se Heřman. Ke trojici nejviditelnějších patří ještě Třebíč občanům, Jaromíra Baráka, Utratit chtějí asi 130 tisíc.

Na 150 tisíc korun odhadují předvolební kampaň shodně Břehy Milana Zeiberta a Ta naše Třebíč Martina Svobody. Třebíč můj domov podle Marie Černé investuje asi 110 tisíc. Lídři ČSSD a ODS Vladimír Malý a Martin Hladík nechtěli částku určenou Třebíči specifikovat. Obě strany ale na celý okres mají asi 100 tisíc.

Další oslovení kandidáti investují okolo 50 tisíc. „Kampaň by měla stát mezi 40 a 50 tisíci. Ve městě se objeví jeden billboard a zaměříme na kontaktní kampaň," uvedl Petr Adam, trojka Svobodných.

Facebook vede

Předvolební kampaň probíhá také na internetu. Některé strany (například Ta naše Třebíč) si zaplatily reklamu on-line, většina kandidátů se však soustředí hlavně na sociální sítě. Na twitteru se snaží být aktivní Volba Tr, víceméně neaktivní účty má ještě Třebíč můj domov a ODS. „Dlouhodobě zastávám názor, že je potřeba s lidmi mluvit a být s nimi v kontaktu. Sociální sítě jsou v tomto skvělé," podotkl Jan Burda, dvojka kandidátky Volba Tr.

Většinová on-line pozornost je určena facebook. Stránky na něm nemá pouze ANO a KSČM. Nejvíce příznivců, bez stovky tři tisíce, na něm má ČSSD, ta však on-line aktivitou příliš nehýří. Podstatně aktivněji na tom jsou Pro Třebíč a Třebíč občanům, ti mají okolo půldruhého tisíce příznivců a na stránkách obou hnutí se objevuje několik příspěvků denně. I další strany a hnutí se snaží na facebooku aktivně pracovat, počet oslovených lidí se pohybuje od pouhých 28 (KDU-ČSL) k sedmistovce, kterou disponuje Třebíč můj domov.

Kandidáti také lákají voliče na nejrůznější akce. Pro Třebíč rozdává snídaně, Břehy na Béčku pouštěly hudbu a servírovaly guláš, TOP 09 pořádalo koncert u bývalého kina Moravia a Volba Tr organizuje Běh noční Třebíčí. Zajímavé setkání se má odehrát v neděli 28. září na fotbalovém hřišti v Borovině. V předvolebním fotbálku by se zde měli utkat Volba Tr, Pro Třebíč, Břehy a Třebíč můj domov.