„Za posledních pět let jde o jedinou dopravní nehodu, která se zde stala, řidič v tomto případě přecházející chodce přehlédl. Přechod pro chodce v současné podobě splňuje všechny požadované parametry k tomu, aby byl označen jako bezpečný,“ sdělila policejní mluvčí Dana Čírtková.

Přechod ležící na cestě mezi dvěma třebíčskými památkami Unesco vzbuzuje obavy především při cestě ve směru od finančního úřadu k židovské čtvrti. Auto jedoucí z kopce po ulici 9. května vidí chodec až na poslední chvíli a stejně je tomu tak i u řidiče.

Potvrzuje to debata, která se na facebookové stránce Třebíčského deníku strhla pod článkem o zmíněné nehodě z minulého týdne. „Zásadně tam jezdím dost pomalu. I v té padesátce vidí totiž chodce člověk v tomhle místě až na poslední chvilku,“ přiznala jedna z diskutujících. „Ani jako chodec nevidím auto z kopce včas pokud není takový přítmí, abych viděl světla,“ doplnil další.

S tím, aby řidiči jedoucí z kopce po ulici 9. května dodržovali rychlost má pomoci stacionární informativní radar, který tam nechá radnice letos namontovat.

Podle vedoucího třebíčského odboru dopravy Aleše Kratiny by bylo vybudování ostrůvku a takzvaných zátkových zastávek pro autobusy městské dopravy. Zátková zastávka znamená, že jsou tam takové stavební úpravy, aby nemohlo dojít při zastavení autobusu k jeho předjetí. Například v podobě zvýšených obrubníčků, které jsou v Třebíči před vlakovým nádražím.

Takové řešení bylo dokonce na stole při rekonstrukci Podklášterského mostu. Nakonec však tato možnost padla. „Spojů tam neprojíždí tolik a dopravu by to tolik nezdržovalo. Navíc fakt, že tam auta na několik desítek sekund nuceně přibrzdíte, je v centru města dobře,“ míní Aleš Kratina, který je zastáncem tohoto řešení.

Zlepšení bezpečnosti se nebrání ani policisté. „Není vyloučeno, že ve spolupráci se správcem komunikace nedojde v budoucnu k dalším opatřením, která by ještě zvýšila bezpečnost na tomto přechodu – jde o jeho nasvětlení,“ dodala Čírtková.