Budování nového mostu nad železnicí v Třebíči v Hrotovické ulici vedle nemocnice se bude dělat převážně za provozu na trati, po které jezdí vlaky mezi Jihlavou a Brnem. Provoz aut zůstane ve dvou jízdních pruzích obousměrně zachován i v ulici Sportovní pod rampami.

„Úplná uzavírka mostu začne v pondělí 13. května od 8.00. Vyhovíme žádosti města a posuneme ji o hodinu, aby ještě mohla projet vlna autobusů se školními dětmi,“ uvedl výrobní náměstek ředitele krajských silničářů Libor Joukl. Hned od 13. května se začne s odstrojováním mostu.

Noční snášení svršku mostu

„Správce trati má v plánu výluku provozu od 6. do 16. června. Do té doby musí stavaři snést svršek starého mostu. To se bude dělat vždy od půlnoci do půl páté ráno, kdy tudy nejezdí vlaky. V době výluky si pak připraví ochrannou konstrukci, aby nad ní pak za provozu na trati mohli stavět most nový,“ vysvětlila investiční náměstkyně krajských silničářů Monika Vavřínková.

Stavba krajského mostu nad tratí se spojí s rekonstrukcí sjížděcích ramp v ulici Sportovní a opravou přilehlých protihlukových stěn, které má v plánu Ředitelství silnic a dálnic. Stomilionovou zakázku provede jedna firma, samotný most vyjde na 55,7 milionů korun s daní. Most i rampy mají být průjezdné na konci října. Pro představu - denně tudy běžně projede 14 tisíc aut, z toho přes tři tisíce nákladních.

Po celou dobu stavby bude platit výjimka z dodržování hlukových limitů. „Práce v noci se předpokládá jen po dobu snášení starého mostu,“ upřesnila Vavřínková v souvislosti s nemocnicí a blízkými domy.

Kudy na Dukovany?

Objízdná trasa pro autobusy bude vedena po místních komunikacích a částečně po stanovené objížďce pro těžkou dopravu, která je plánována přes Vladislav, Číměř a po dukovanské výpadovce II/351 zpět do Třebíče. Autobusy ČEZ budou po této trase pokračovat směr Jaderná elektrárna Dukovany. Ostatní auta budou přímo v Třebíči jezdit po souběžných ulicích. Předpokládá se, že se na některých křižovatkách objeví přenosné semafory.

V Janouškově a Heliadově nezaparkujete

Osobní auta a menší nákladní vozidla s výškou do tří metrů využijí Znojemskou ulici. Průjezdná bude taky ulice Sokolská ve směru z centra, kam nesmí auta nad pět tun. Městské autobusy budou obousměrně jezdit přes přestupní terminál u vlakového nádraží po ulicích Znojemská a Janouškova. V ulicích Janouškova a Heliadova bude úplně vyloučeno parkování, rezidenti zaparkují v Sušilově ulici.

Důvodem pro okamžitou stavbu nového mostu jsou nebezpečně postavená ložiska nosné konstrukce, kvůli zatékání do vnitřní konstrukce dochází k degradaci důležitých částí přemostění. Most je nutné komplet předělat po pouhých pětadvaceti letech, co stojí.