Během šesti měsíců vyroste u dálnice půldruhého kilometru dlouhá protihluková stěna. Práce budou rozděleny do čtyř etap a potrvají až do listopadu.
„Podle záznamu, který mám k dispozici, by ve všech čtyřech etapách měly být vždy zachovány dva jízdní pruhy v každém směru. A to je pro nás důležité,“ poznamenal starosta František Bradáč.

Pokud zůstanou dva pruhy, lze předpokládat, že se nebudou tvořit kolony. Řidiči tak nebudou mít důvod sjíždět z dálnice do města. Tento problém nastával vždy, když byl provoz v každém směru sveden pouze do jednoho pruhu. „Pouze ve druhé etapě, která je naplánována od června do září, bude pravý pruh sveden do protisměrného levého,“ vysvětlil starosta Bradáč. Čtyři jízdní pruhy ale zůstanou zachovány i v tomto případě, a nehrozí tak prázdninový dopravní kolaps.


Pokud by řidiči přece jen z dálnice sjížděli, mohl by problém nastat v ulici Karlov. Silnice tam vede přes malý most, který je ovšem poškozený. „V tomto místě je dopravní omezení a je to označené jako havárie,“ vysvětlil situaci František Bradáč.


Ve zprávě z krajské správy a údržby silnic je proto připomínka, že po této silnici není možné vést objízdnou trasu, a to ani v případě havárie na dálnici.
Na západní straně již město odhlučňuje osm set metrů dlouhá stěna končící před dálničním mostem. Na druhém konci Meziříčí směrem na Brno nyní vyroste bariéra dlouhá zhruba půldruhého kilometru.


„Po výstavbě stěny jsme volali již několik let. Když mohou být proti hluku chráněny zahrádkářské kolonie, můžeme ji mít i my. Hlavně, že nebude dálnice po čas výstavby uzavřena úplně,“ vyjádřil spokojenost Jiří Slabý z Velkého Meziříčí.