Není divu, že se zde jen za poslední dva roky bouralo sedmkrát. A těchto sedm nehod si vyžádalo sedm zraněných. „Kdo to tu nezná, myslí si, že větší nebezpečí hrozí ze směru od Hostákova. Tedy při výjezdu z vedlejší silnice na hlavní. Ale podle mě je to právě naopak. Auta na hlavní jezdí rychle, a když je třeba mlha, řidič odbočující na Hostákov je vidí na poslední chvíli. Navíc se za ním štosují další auta a to může nevyježděného řidiče hodně znervóznět. Pak uvažuje zbrkle a udělá chybu,“ myslí si Jan Sojka, který tudy jezdí několikrát do týdne.

Sojka je zkušený řidič a problém vystihuje správně. Jeho slova totiž potvrzuje i koordinátorka Besipu pro Vysočinu Veronika Vošická Buráňová. Ta zdůrazňuje na nebezpečí právě v dlouhém rovném úseku. „Toto místo nevykazuje problém s připojením se na hlavní silnici, ale spíše ten opačný. Vyřešil by to odbočovací a připojovací pruh. Odbočení vlevo je vlastně asi ten nejrizikovější manévr v dopravě, s tím je třeba počítat. Bohužel tyto přehledné dlouhé úseky svádí k tomu, aby řidič ztratil pozornost a věnoval se třeba pohledu na mobilní zařízení,“ vysvětluje Vošická Buráňová.

Hostákovskou křižovatku dobře znají i krajští policisté. „Současný stav připojení silnice od Hostákova je problematický hlavně tvarem písmene ypsilon a velkým podélným sklonem vedlejší silnice. Při vytváření projektové dokumentace rekonstrukce trasy I/23 Třebíč – Vladislav byla na základě našeho požadavku vypracována stavební úprava této křižovatky, včetně vytvoření přídatných jízdních pruhů na silnici první třídy,“ popisuje krajská policejní mluvčí Dana Čírtková.

Podle Čírtkové už se na nápravě pracuje. „Projednávání projektové dokumentace pro územní řízení začalo již v roce 2019 a loni v červenci 2021 jsme vydali souhlasné stanovisko k projektu,“ doplňuje mluvčí.

Na už tak problematickém úseku silnice II/360 mezi Třebíčí a Velkým Meziříčím se propadla vozovka.
Propadla se vozovka: úsek od Trnavy k Rudíkovu je podle řidičů katastrofa

Správcem hlavní silnice je Ředitelství silnic a dálnic. To s úpravou křižovatky počítá. „Řešení bude spočívat v úpravě vodorovného dopravního značení a odpovídající změně značení svislého dle souhlasného stanoviska policie,“ potvrzuje mluvčí ředitelství silnic Martin Tuček. Znamená to tedy, že na vozovce přibudou pruhy, které auta lépe navedou.

Jan Sojka toto opatření kvituje. „Už aby to bylo. Někdy je to tam opravdu nebezpečné. Celkově ten úsek mezi Třebíčí a Vladislaví je občas jen pro silné povahy. Hlavně v tom zúženém místě nedaleko železničního přejezdu. Tam je silnice tak úzká, že tam ani nejsou pruhy. Přitom je to silnice první třídy. Někteří řidiči to ale vůbec nevnímají a jezdí tam jako blázni,“ myslí si Sojka.

Na Třebíčsku je podle statistiky pojišťoven více nebezpečných míst. Často se bourá mezi Třebíčí a Jaroměřicemi nad Rokytnou ve směru na Slavice. Problematická byla i „slavětická“ křižovatka nedaleko Dukovan. Ta se ale nyní přebudovává na kruhový objezd.