Zaparkovat v centru Třebíče na delší dobu? Pro něktré lidi nemyslitelné – tedy pokud nechtějí platit horentní sumy. Už více než rok totiž stojí celodenní parkovné ve středu města od 250 do 400 korun. Lidé pracující v centru se tak naučili hledat nejrůznější skuliny, které umožňují parkování zdarma. „Přiznám se, že od té doby raději chodím do města pěšky. Naštěstí mám práci mimo střed, ale zaznamenal jsem, že i v blízkosti našich kanceláří se navýšil počet parkujících aut,“ poznamenal k tomu Ladislav Janáček.
Lidé totiž nechávají vozy stát v okolních ulicích, o čemž by mohli vyprávět třeba obyvatelé z jižní části města, kde ve všední dny bývá auto vedle auta. Podobná situace je i ve směru na Polanku, kde se nachází rozlehlé parkoviště. Běžně slouží návštěvníkům blízkého koupaliště, to je však letos zavřené z důvodu rekonstrukce. A místní mají obavy, jak bude situace vypadat v příštím roce, až se areál zase otevře.
Už nyní se totiž v úzké ulici Polanka podle nich zvýšil provoz. A nabízí se tedy otázka, zda parkování v těchto místech také nějak neřešit.
Na Deník se v tomto ohledu obrátil Jiří Tesař, který v ulici Polanka bydlí. „Přiznám se, že s obavami očekávám dokončení plaveckého areálu a jeho zprovoznění pro veřejnost v příštím roce. Po zpoplatnění parkovišť ve městě totiž mnoho pracujících ve středové části města bezplatně parkuje právě na Polance. Obsazenost parkovacích míst tady dosahuje jedné třetiny až jedné poloviny v době, kdy není koupaliště v provozu,“ popsal Tesař a pokračoval.
„Modernizací plaveckého areálu stoupne jeho atraktivnost, ale je potřeba si uvědomit, že pomocí městské dopravy je nedostupný. Nechápu, že představitelé města toto neberou v úvahu. Pokud toto nedořeší, bude příští rok na Polance peklo,“ upozornil na možný problém obyvatel této klidné čtvrti.
Jiří Tesař přišel i s návrhem, aby město udělalo parkovací místa na pozemcích bývalého Lesoparku, který k parkovišti na Polance přiléhá, a přesunutím tamních buněk oblastní charity. „Parkoviště by tak mohlo sloužit i pro návštěvníky akcí na Podzámecké nivě. Proslýchá se ovšem, že na pozemku Lesoparku bude vybudováno chráněné bydlení,“ podotkl k tomu Tesař, čímž si zároveň i odpověděl – město pozemek Lesoparku opravdu chce nabídnout Kraji Vysočina za účelem vybudování domova pro zdravotně znevýhodněné.
Na západním části parkoviště zároveň začíná i spojnice do Poušova, značená jako cyklostezka. Tu chce radnice letos na podzim osadit veřejným osvětlením za půldruhého milionu korun. „Zmíněná komunikace přitom není v plánu zimní údržby, a osvětlení tak bude spíše sloužit pouze veverkám. Investice by se dala využít smysluplněji třeba na řešení parkování,“ glosoval k tomu Tesař.
Starosta Pavel Pacal ale oznámil, že město úpravu parkování na Polance v tuto chvíli nechystá. Podle něj se ani nepřipravuje zpoplatnění parkoviště. „Zatím v této oblasti neplánujeme žádnou změnu. Koneckonců, nestalo se nám, že by na tom parkovišti nebylo volné místo,“ prohlásil Pacal s tím, že i město na Polance registruje zvýšený počet aut. „Lidé možnost parkování na Polance využívají častěji. A my jsme za to i rádi, protože to parkoviště dlouho zelo prázdnotou. Pokud tam dojde v budoucnu k nějakým kolizním situacím, budeme je řešit,“ sdělil starosta.