„Zdržení způsobily administrativní průtahy, které nevznikly na straně společnosti Czech Radar. Zainteresované orgány a instituce nedodržely termíny pro jednotlivá vyjádření k instalaci,“ zní vyjádření mluvčího Czech Radaru Jakuba Hynka.

Vedoucí odboru výstavby a územního plánování budějovické radnice Vlastimil Novotný ovšem důrazně oponuje: „Pánové z Czech Radaru předložili na poslední chvíli ke schvalování polovičatý projekt. Myslím, že si vše trochu špatně načasovali i zorganizovali.“

Ředitelství silnic a dálnic, jež průtah Moravskými Budějovicemi spravuje a jako další z dotčených orgánů do věci promlouvá, k situaci ústy své mluvčí Martiny Vápeníkové podotklo: „Firma Czech Radar nás oslovila teprve koncem minulého týdne. Do konce týdne tohoto zřejmě vydáme souhlas se záměrem.“

Starosta Budějovic Vlastimil Bařinka upozornil, že za každý promarněný týden město firmě naúčtuje sto tisíc korun penále.
„V tuto chvíli se veškerá naše pozornost soustředí na zprovoznění zařízení. Až potom dojde na diskuzi, kdo nese za zdržení zodpovědnost a v jakém rozsahu,“ kontroval starostova slova mluvčí Czech Radaru Jakub Hynek.

Odkdy přesně tedy poplynou do budějovické městské kasy finance za nedodržování rychlosti, je nejasné.
Nesouhlas přinejmenším části zastupitelů provázel už samotný zrod myšlenky umravnit silničními radary narůstající dopravu ve městě. Takové zařízení může totiž podle zákona zatím obsluhovat pouze městská policie. Tu už budějovičtí od loňského léta mají.

Odpůrci poukazují na to, že město si mohlo radary koupit samo a nemuselo by dávat 45 procent finančních prostředků z utržených pokut firmě Czech Radar. Ta navíc podle nich zvítězila ve výběrovém řízení, které nebylo úplně v pořádku – další dva zájemci vůbec nesplnili nastavené podmínky, neměl jí vlastně kdo konkurovat.

Až tedy budou na příjezdech od Jihlavy a Znojma a u zmíněné školy v ulici Havlíčkově radary fungovat, radnice předpokládá, že vybere i dvacet pokut za přílišnou rychlost denně.