„Nejvíce na odbyt jdou asi pohledy, na kterých je zachyceno to nejdůležitější z celé Třebíče,“ řekla pracovnice informačního centra. „Záleží ale na lidech. Sběratelé častěji kupují panoramatické pohledy nebo fotky výhradně památek UNESCO,“ dodala.


K dostání jsou různé formáty. K dispozici jsou snímky starší i pořízené v nedávné době. Na nejprodávanější z pohlednic je mimo jiné zachycena Židovská čtvrť, Karlovo náměstí i bazilika svatého Prokopa. Sběratelé nejvíce oceňují pohled na Karlovo náměstí s městskou věží, který je lemován erby okolních měst.


„V Třebíči máme tři pobočky infocentra. Myslím, že ve městě jsme zásobeni asi nejlépe, co se týče upomínkových předmětů a pohledů.


Známky a deníky


Z upomínkových předmětů se také hodně prodávají turistické známky, turistické deníky a mnoho dalších drobností,“ uvedla pracovnice informačního centra.


Podle statistik prodejnosti se v jednom ze tří třebíčských infocenter prodá průměrně sedm turistických známek za den. „V nedávné době jsme začali prodávat také Třebíčskou medovinu a Třebíčské víno. Každý si tady zkrátka najde to, co je jeho srdci nejbližší,“ shrnula prodavačka suvenýrů.


Více o předmětech k prodeji i pracovní době informačních center během prázdnin najdete na internetové stránce www.mkstrebic.cz.