Během letoška bude zbourán a postaven nově. Krajská rada tento týden rozhodla o vypsání veřejné zakázky na stavbu. „Odhad nákladů, včetně úprav okolí, je 49 milionů korun bez daně," oznámil náměstek hejtmana Vladimír Novotný (ČSSD).

Po mostě vede jedna z klíčových komunikací města s 36 800 obyvateli, které je díky památkám zapsané v seznamu Unesco i známým turistickým cílem. „Přes řeku vedou, kromě lávky pro pěší, jen dva mosty, a jeden z nich bude uzavřen," podotkl místostarosta Vladimír Malý (ČSSD). Most se podle něj ale opravit musí. Kvůli jeho špatnému stavu už musela být snížena tonáž projíždějících vozidel. O trasách objížděk a obchůzek bude radnice v předstihu informovat v místním tisku i letáky. Přestavba skoro 120 metrů dlouhého mostu, jemuž se říká Podklášterský, by podle kraje měla probíhat asi od dubna do konce roku. Stávající těleso čeká demolice. Na jeho místě vznikne na silnici II/351 nová, širší mostní konstrukce. „Bude provedeno nové odvodnění, rekonstrukce zábradlí a přeložky inženýrských sítí," uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Libor Joukl (ČSSD).

Na mostě přibude jízdní pruh usnadňující odbočení aut k náměstí, po jeho stranách budou chodníky.

„Změny nivelity mostu nejsou výrazné, jde pouze o 50 cm. Jsou dány technickým řešením stavby, její konec výškově naváže na stávající komunikaci. Opravovat se budou také přilehlé zpevněné plochy a směrem na Žerotínovo náměstí budou přidány také nové opěrné zdi," upřesnil Libor Joukl.

Součástí projektu je také úprava křižovatky s ulicí Jihlavská brána. Ta má zajistit především zvýšení průjezdnosti světelné křižovatky s ulicí Jihlavská a Vítězslava Nezvala.

close Na vizualizaci je vidět nová podoba Podklášterského mostu. Starý by se měl začít bourat v květnu příštího roku. Nový bude stát do konce roku 2016. zoom_in