Plány na zlepšení už Kraj Vysočina, který silnici vlastní, měl. Současně s aktuálně budovanou přeložkou mezi Třebíčí a Pocoucovem chtěl vybudovat dva středové ostrůvky, které by řidiče přinutily při vjezdu do obce zpomalit. Nakonec ale vznikne pouze jeden, a to ve směru od Třebíče. Sešlo také z letošní kompletní opravy průtahu obcí. „Je to z důvodu nesouhlasu místních obyvatel a vlastníků pozemků," vysvětlila mluvčí krajského úřadu Jitka Svatošová.

Františka Votoupala tato informace zaskočila. Stejně jako předsedkyni osadního výboru Pocoucova Martu Sobotkovou. Oba se ji poprvé dozvěděli při jednání, které se na začátku týdne uskutečnilo na třebíčské radnici. „Asi víme, o koho přibližně jde. Nechápu to, vždyť jsou to lidé, kteří v Pocoucově ani nastálo nebydlí," reagovala předsedkyně Sobotková.

To, že zpomalovací středový ostrůvek vznikne pouze ve směru od Třebíče, a ne od Velkého Meziříčí, Františka Votoupala zamrzelo. Kvůli tomu, že někteří Pocoucovští zmařili plány kraje na kompletní opravu průtahu, navíc město nemůže vybudovat ani chodníky, které u frekventované silnice z velké části dlouho chybí.

„Manželka tam pravidelně chodí se psem. Zrovna nedávno ji tam někdo málem přejel. Pokaždé, když vylezu před dům, tak se musím rozčílit," popisoval František Votoupal. „Jakoukoli věc, která se ve vsi pro bezpečnost dopravy udělá, přivítám všemi deseti," dodal. Řešení, jak situaci v Pocoucově uklidnit, nabídlo jednání na třebíčské radnici hned několik. Bez tvrdých a přesvědčivých dat jsou ale veškeré prosby podle policie zbytečné.

„Vysokou rychlost nebo ježdění na červenou je potřeba prokázat. Pokud to bude dělat množství řidičů do deseti procent, tak se tím v podstatě nemá cenu zalamovat. To by totiž nebyl problém Pocoucova, ale všech míst v zemi a mentality řidičů," uvedl dopravní inženýr policie Pavel Roudenský.

Městská policie podle jejího ředitele Ladislava Prváka pocoucovským obyvatelům věří. „Nepochybuji o tom, že se tam takové věci skutečně dějí. Pro zlepšení ale můžeme udělat a slíbit pouze to, že se na tuto oblast více zaměříme. A to hlavně v inkriminovaných časech, kdy se tam pohybují ve zvýšené míře děti," přislíbil šéf třebíčských strážníků.

Zároveň ale souhlasil i s tím, že policie, ať už státní, nebo městská, nemůže být v Pocoucově čtyřiadvacet hodin denně, i když si jejich přítomnost místní pochvalují. Bezpečnost v Pocoucově podle něj stojí a padá na řidičích. „Nechci to zlehčovat, ale potvrzuje se, že Američanům stačí doporučit, Němcům zakázat a nám jedině znemožnit," poznamenal Ladislav Prvák.

Ani město nehodlá situaci ve své místní části přehlížet. Zástupce Pocoucova při jednání z počátku týdne požádalo, aby obyvatele, kteří nechtěli ustoupit opravě průtahu a výstavbě chodníků, přesvědčili o opaku. Na základě toho hodlá Třebíč vstoupit do jednání s krajem, aby se k zamýšlené rekonstrukci a vybudování středového ostrůvku ve směru od Velkého Meziříčí co nejdříve vrátil.

Další opatření se týká zpomalovacího semaforu, který sice dokáže rozpoznat rychlost přibližujících se vozidel, data však neuchovává. Třebíčský odbor dopravy proto do čtyř týdnů najde specializovanou firmu a cenu, za kterou by bylo možné několikadenní statistiku nepoctivých řidičů v Pocoucově objednat. „Neumím teď říct, kolik by to stálo, určitě se ale pokusíme takové prostředky najít. Výsledek pak ukáže, jestli zvolíme nějaké krátkodobé nebo dlouhodobé řešení," řekl místostarosta Třebíče Vladimír Malý.