Projekt je cestou, jak vědomosti, které zestárnou dřív, než žáci absolvují ZŠ, nahradit za schopnosti žít ve světě, do kterého vstupují. Škola na realizaci získala pět milionů korun.


Každé dítě je jiné a jeho odlišnost je třeba ve výuce zohledňovat a využívat. Odlišnost, které se správně využije, může přinášet dítěti tolik potřebný pocit úspěšnosti a také prospěšnost druhým.


„Projekt má získávat žáka změnou stavby vyučovací hodiny, petrostí, má být propojena škola s životem regionu, sebehodnocením a plánováním si práce,“ říká ředitelka školy Hana Rousková.


Podle ní stále mezi pedagogickými metodami převládá výklad učitele. Je třeba zapojit metody, které děti nutí dávat si věci do souvislosí, srovnávat, přemýšlet, používat pomůcky. Poznatky pak „v hlavě“ zůstávají mnohem déle. Při pochopení smyslu učiva totiž přetrvávají v mozku velmi příjemné pocity, způsobené endorfiny.