VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Petrovice i Krahulov silnice chtějí. Každá obec ale jinde

Třebíčsko - Dvě nové silnice měly odvést dopravu z Okříšek a zároveň ulehčit obsluhu průmyslové zóny v Nové Vsi. Optimální řešení pro všechny obce se však hledá těžko. Petrovice a také Krahulov totiž ze svých požadavků ustoupit nechtějí.

19.12.2015
SDÍLEJ:

Nově opravený úsek silnice mezi Zašovicemi a OkříškamiFoto: Luděk Mahel

Potíž není s obchvatem Okříšek ve směru Třebíč Jihlava. Nová silnice nevadí nikomu. Vedla by od krahulovských uhelných skladů kolem Hvězdoňovic k hájovně nad Okříškami. Součástí dopravního řešení je ale i odbočka k průmyslové zóně v Nové Vsi. Směřovat měla od benzinové stanice u městyse kolem Petrovic. A právě s tím řada obyvatel Petrovic nesouhlasí. Petrovičtí navrhli jinou variantu. Silnice by podle nich měla vést blíže ke Krahulovu a jejich obec by měla míjet ve větší vzdálenosti. Procházet by měla kolem Červeného mlýna a poté se napojit na stávající silnici mezi Třebíčí a Novou Vsí. „Jasně jsme řekli, že dvě stě metrů a dál od intravilánu Petrovic bychom silnici strpěli," řekl starosta Zdeněk Jeřábek.

Nyní se však stalo to, co už hejtmanův náměstek pro dopravu Libor Joukl dříve očekával. Proti novému návrhu se totiž ohradili lidé z Krahulova. „Vedlo by to v místech, kde plánujeme postavit čistírnu odpadních vod, a navíc tam máme blízko sportoviště," vysvětlil krahulovský starosta František John. Zástupci všech obcí v okolí a také firem, které o nové dopravní spojení usilují, se nedávno sešli na krajském úřadě v Jihlavě. Na jednotném návrhu se však neshodli. Jako termín další schůzky si určili 18. leden příštího roku. „Do té doby slíbili, že se dohodnou, a pak přijdou znovu s jednotným návrhem a také za přítomnosti pana hejtmana si nad to znovu sedneme," poznamenal Libor Joukl.

Jasno o variantě, kudy by nová silnice měla vést, bude nejspíš až těsně před jednáním na kraji. Starostové obcí se totiž na konečném řešení chtějí dohodnout 15. ledna. Každá obec, do jejíhož katastru by stavba komunikací zasáhla, odevzdala projektantovi svou vizi. Na něm nyní je, aby návrhy sjednotil do dvou možných návrhů. „Věřím, že to půjde, a ještě před tím, než pojedeme do Jihlavy, se na jednom z nich dohodneme," podotkl Zdeněk Jeřábek. Že by byl 18. leden ultimátem, Joukl odmítl. „Vše má svůj vývoj a já ho teď nechci předjímat. Do doby dalšího jednání jsem ale ochotný hradit náklady na projektanty, protože tohle není práce pro politiky, ale pro odborníky," řekl.

Zatímco obce navrhují často odlišná řešení, firmám z průmyslové zóny v Nové Vsi dochází trpělivost. Petr Doležal ze společnosti Mann Hummel, která vyrábí nejrůznější druhy filtrů, dokonce už při říjnové besedě v Petrovicích upozornil, že pobočce společnosti v Polsku se daří v rozvoji mnohem lépe než té české v Nové Vsi. „Dopravní obslužnost tady není ideální," zdůraznil.

Vedení firmy Alfa In, která zaměstnává padesát zaměstnanců, také nevidí šanci na shodu všech stran příliš optimisticky. „Obce se snaží najít řešení, myslím ale, že se jim to nemůže podařit. Hlavním problémem je to, že do toho mluví příliš mnoho lidí. Měl by být někdo, kdo řekne, že je to stavba v obecném zájmu a udělá se to," zamýšlel se ředitel společnosti Alfa In Vladimír Holý.

Nebezpečná silnice brání rozvoji

Stávající silnice z Třebíče k Nové Vsi a firmě, kterou vede, je podle něj nejen nebezpečná, ale zároveň brání dalšímu rozvoji společnostem, které v okolí podnikají. Zároveň prý neumožňuje příchod dalších zaměstnavatelů. „Bez nové silnice je to nereálné. Přitom v územním plánu Nové Vsi je rozšíření zóny zakresleno. Kromě dopravní dostupnosti je vyřešeno vše podstatné," podotkl Vladimír Holý.

Původní plán postavit silnici od krahulovských uhelných skladů, s ní navázat na obchvat Okříšek a zároveň zbudovat odbočku kolem Petrovic, která by vyústila v novoveské průmyslové zóně, počítal s náklady na stavbu ve výši 700 milionů korun. Více než čtvrtinu z toho by stál most přes údolí a koryto řeky Jihlavy.

Cena trasy blíže Krahulovu a dále od Petrovic je zatím nejasná. Vypracování základní studie potrvá podle Libora Joukla půl roku, hotová by tak měla být někdy na jaře. Celý projekt už nyní tlačí čas. Aby mohl získat finanční podporu z grantů Evropské unie a agentury CzechInvest, musí se podle Libora Joukla začít stavět nejpozději 31. prosince 2018. „Pokud se do té doby nezačne budovat, tak už pak nikdy, protože dotace budou minulostí," upozornil radní kraje pro dopravu.

Autor: Kamil Černý

19.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Josef Mladý

Lídr TOP 09 na Vysočině se obává ztráty demokracie

Volby na Vysočině.
AKTUALIZUJEME
46

ONLINE: Volby skončily. ANO vítězí i na Vysočině

ČSSD Vysočinu neudržela, ANO slaví vítězství

Vysočina – Vysočina už není oranžová. Zmodrala a ovládlo ji podobně jako jiné kraje hnutí ANO. Hlas hnutí ANO dalo 28,63 procent vysočinských voličů. Pro ANO jde o výrazné zlepšení oproti minulým volbám v roce 2013, kdy pro tuto stranu v kraji hlasovalo 15,89 procent voličů.

Reakce ODS: Otázka je, kam bude republika směřovat

Vysočina - S potěšení sledoval v Modrém domě v Jihlavě výsledky voleb do Poslanecké sněmovny volební štáb Občanské demokratické strany.

Krajský úřad dohlížel na klidné volby

Vysočina – Pracovníci Krajského úřadu Kraje Vysočina, kteří tradičně na volby na Vysočině dohlíželi, se během hlasování nesetkali s žádným závažným problémem nebo nedostatkem.

Voliči přicházeli odevzdat hlas i v posledních chvílích

Stařeč - Zájem voličů je patrný i ve Starči na Třebíčsku. Účast přesahuje 60 procent.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení