Kde vidíte ve městě v oblasti dopravy nejkritičtější místa, která je třeba změnit?

Nastoupil jsem na úřednické místo a to není místem, kde by se řešily koncepční otázky dopravy ve městě. Mým hlavním úkolem je organizace práce odboru dopravy a také provozní otázky související s městskou hromadnou dopravou. Základní koncepční otázky jsou na vedení města. Je pravdou, že na tyto věci mám svůj názor a budu se jej v rámci vymezených mantinelů snažit prosazovat.

A můžete prozradit váš názor na dopravu ve městě?

Největším problémem Třebíče je individuální automobilová doprava. Za dvacet let intenzivně narostla. Třebíčské komunikace na tento nápor nejsou připraveny. S tím souvisí parkování - jak na sídlištích, tak i v centru. I když se za mých předchůdců zde udělalo hodně práce, není nic tak přelomového vidět, poněvadž počet aut neustále stoupá. Musíme se rozhodnout, zda chceme auta v centru nebo je  z něj vytěsnit. To musí město vyřešit. Obyvatelé města by měli mít možnost si zajet do centra a tam zaparkovat. Systém parkování by měl být progresivní – kdo bude chtít parkovat v centru, bude to muset zohlednit po stránce finanční. Problém v oblasti dopravy je i chybějící okruh kolem města – a je v tuto chvíli jedno, zda jej zamýšlíme kompletně kolem celého města. Protože některé jeho části mohou vést už po stávajících komunikacích. Jde o to, kam ta auta nasměrujeme mezi jednotlivými částmi města. Snahou by mělo být, aby se doprava v centru odlehčila.

Nakolik se změnily vaše názory, které jste prosazoval ve sdružení Metropolis?

Moje názory se nezměnily. Uvědomuji si, že jsem na úřednickém místě. Činnost našeho sdružení Metropolis jsme pozastavili, aby nedocházelo ke střetu zájmů. S bývalými kolegy občas diskutuji, považuji je za odborníky, zajímá mě, zda nejde něco řešit jinak.